۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲

مدیرمرکز هنر مردمی معاونت راهبری استان های حوزه هنری:

مرکز رشد استعدادهای هنری در کشور راه اندازی می شود

مرکز رشد استعدادهای هنری در کشور راه اندازی می شود

سنندج- مدیر مرکز هنر مردمی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری از راه اندازی مرکز رشد استعدادهای هنری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان، مجید کریمیان با حضور در سنندج با نمایندگان انجمن‌های دانشجویی و دانش آموزی استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست دو ساعته در سخنانی به تشریح فعالیت‌های حوزه هنری در دوره جدید فعالیتی خود همراه با گام دوم انقلاب پرداخت.

کریمیان با اشاره به توجه اندیشمندان و متفکران انقلابی در خصوص مباحث هنری گفت: براساس این دیدگاه‌ها لزوم ورود تشکل‌های دانشجویی و دانشجویی در ترویج هنر انقلابی و متعهد بسیار مهم قلمداد شده است.

وی گفت: سوال اساسی این است بر اساس این موارد و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود این تشکل‌ها در این مباحث ما به عنوان داعیه داران آن تا چه اندازه توانسته ایم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص پاسخ دهیم.

مدیرمرکز هنر مردمی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری ادامه داد: دغدغه اصلی ما در این مرکز ذفاع از ارزش‌های اصیل انقلابی و اسلامی و تلاش در جهت انجام دادن کارهایی است که احتمالاً برزمین مانده و یا توجهی به آن نشده است و در همین راستا به زودی مرکز رشد استعددهای هنری راه اندازی و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: پیداکردن سازوکارهای مشخص در جهت هماهنگی بین این تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی وهنری از دیگر اقداماتی است که برای آن برنامه ریزی های خاصی را انجام داده ایم و تلاش می‌کنیم فعالیت‌های این تشکل‌ها را به صورت شایسته به تصویر در آوریم.

وی تصریح کرد: توزیع عادلانه منابع و توجه به مناطق حاشیه‌ای در جهت تحت پوشش قرار دادن علاقه مندان فعالیت‌های هنری و فرهنگی از مهمترین برنامه‌های این مرکز است که امیدواریم با همکاری تمامی دلسوران هنر متعهد و انقلابی به ثمر بنشیند.

کریمیان حوزه هنری را مولود هنر انقلاب دانست و گفت: هسته اصلی آن از مسجد جواد الائمه تهران و با حضور بزرگان هنر وفرهنگ چون استاد سلحشور، زنده یاد فردی و … تشکیل شد و وظیفه آن پاسداری عرصه هنر انقلاب است.

وی افزود: در دوره جدید حوزه هنری دغدغه اصلی ما توجه به هنر مردمی و ایفای نقش به آنان در دفاع هنرمندانه از دستاوردهای نظام وانقلاب است.

کریمیان با تمجید از فعالیت‌های حوزه هنری استان کردستان در نواحی منفصل شهری نایسر و ننله گفت: امروز از فعالیت‌های این دو مرکز بازدید کردیم و تلاش هنرمندان و مجموعه همکاران حوزه هنری در این دو ناحیه بسیار چشمگیر و قابل ستایش است.

کریمیان با اشاره به همکاری حوزه هنری با تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های مربوط به هنر انقلابی گفت: تلاش خواهیم کرد تا از هنرمندان و فعالین عرصه هنر دانشجویی و دانش آموزی و تولیدات این عزیزان به نحو شایسته حمایت کنیم.

در ادامه این نشست تعدادی از دانشجویان ودانشجویان دغدغه‌های خود را در خصوص توجه بیشتر به نخبگان فرهنگی و هنری در مناطق منفصل شهری و محروم عنوان کردند و بر ضرورت برگزاری این گونه نشست‌ها و همکاری‌ها تأکید کردند.

همزمان با این نشست جلسه هماهنگی بررسی طرح‌های تصویب شده در حوزه هنری استان کردستان جهت فعالیت در نایسر و ننله با حضور سالار شفق رئیس اداره هنر اجتماعی مرکز هنر مردمی حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست سه ساعته ضمن بررسی طرح‌های مربوط به مستند نایسرو ننله، کتاب‌های در نظر گرفته شده و برنامه‌های آموزشی در زمینه سرود و نمایش از فعالیت‌های و اقدامات صورت گرفته در استان مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است، حوزه هنری استان کردستان هم اکنون در دو ناحیه منفصل شهری نایسر و ننله به منظور توجه به مناطق حاشیه نشین و همچنین توزع عادلانه امکانات فرهنگی وهنری در زمینه آموزش سرود و نمایش در حال فعالیت است. همچنین دو طرح مستند مربوط به نایسر و ننله به منظور به تصویر درآوردن پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این نواحی و همچنین دو عنوان کتاب در دست اقدام است.

کد خبر 5258497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha