۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹

لغو مجوز کتاب‌های جعفر شیرعلی‌نیا از سوی ارشاد

لغو مجوز کتاب‌های جعفر شیرعلی‌نیا از سوی ارشاد

مجوز کتاب‌های جعفرشیر علی‌نیا در انتشارات سایان از سوی وزارت ارشاد لغو شد.

به گزارش خبرنگار مهر طبق اعلام رسمی جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده و پژوهشگر تاریخ و دفاع مقدس وزارت ارشاد مجوز کتاب‌های وی در انتشارات سایان را لغو کرده است.

وی دراینباره در کانال شخصی‌اش نوشت: «حدود ده روز پیش از دفتر رئیس جدید قوه‌ی قضائیه تماس گرفتند و گفتند که جناب اژه‌ای می‌خواهند از نقد و نظرات من به عنوان تاریخ‌نگار در مسائل کشور استفاده کنند و نظراتی را که برایشان می‌فرستم، شخص رئیس قوه می‌خواند. امروز از وزارت ارشاد به مدیر انتشارات سایان گفته‌اند کتاب‌های شیرعلی‌نیا را تجدید چاپ نکنید؛ مجوزها لغو شده است. به راستی این معادلات را چه کسی می‌تواند حل کند؟ امیدوارم جناب اژه‌ای، رئیس قوه‌ی قضائیه، و جناب صالحی، وزیر ارشاد، بتوانند.»

جعفر شیرعلی نیا، متولد ۱۳۵۷، پژوهشگر برجسته تاریخ دفاع مقدس است. از جعفر شیرعلی نیا کتاب های متعددی از جمله «بحران بالا می گیرد»، «جبهه میانی»، «جبهه جنوب»، «دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق»، «دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم» و «هشت سال این گونه گذشت» منتشر شده است. «روایتی از زندگی و زمانه امام خمینی» و «روایتی از زندگی و زمانه سیدعلی خامنه‌ای» و «روایتی از زندگی و زمانه علی اکبر هاشمی رفسنجانی»، «روایتی از زندگی و زمانه سیدمحمد حسینی بهشتی» از جمله آثار پرمخاطب وی در این سالها بوده است.

کد خبر 5259710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha