۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

سیاست‌های نادرست در گذشته باعث توسعه نامتوازن شهر زنجان شده است

سیاست‌های نادرست در گذشته باعث توسعه نامتوازن شهر زنجان شده است

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برخی سیاست‌های نادرست در گذشته، باعث توسعه نامتوازن شهر زنجان به سمت شمال و شمال شرق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش ظهر یکشنبه در بازدید از طرح اقدام ملی مسکن در غرب زنجان و آیین رونمایی از اولین فصل‌نامه داخلی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با عنوان بناراه در جمع خبرنگاران گفت: برخی سیاست‌های نادرست در گذشته، باعث توسعه نامتوازن شهر زنجان به سمت شمال و شمال شرق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه متوازن شهر که از اساسی‌ترین دغدغه‌های طرح جامع در زنجان است، افزود: همه ساکنین در نقاط مختلف شهر به یک اندازه، از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

بیات‌منش ادامه داد: بحث عدالت، توانمندی و شایسته‌سالاری در بین مهندسین را هم باید مد نظر قرار دهیم و اما کیفیت نباید فدای لزوم تقسیم پروژه‌ها بین مهندسین باشد.

مدیرکل راه وش هرسازی زنجان ابراز کرد: یک گفتمان موثر در ایجاد رقابت و افزایش کیفیت پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شرق و غرب زنجان از جمله اهداف اصلی این اداره کل بود.

بیات منش گفت: در آغاز طرح اقدام ملی مسکن، سایت کوی زنگان تنها سایت به عنوان زمین در دست دولت بود.

وی تصریح کرد: توسعه نامتوازن سبب شده است که در مباحث مدیریتی هم با چالش‌هایی مواجه شویم.

مدیرکل راه وشهرسازی زنجان ابراز کرد: تفاوت قیمت زمین و تفاوت واحدهای مسکونی در شرق و غرب زنجان چالش پیش رو در آغاز اجرای پروژه‌های اقدام ملی مسکن در زنجان است.

بیات منش گفت: رغبت همشهریان به پروژه‌های غرب زنجان در مقایسه با پروژه‌های شمالی و شرق، از مشکلات پیش‌روی ما بود که در ادامه مسیر هم با آن مواجه هستیم و برای مدیریت بهتر، باید یک مرکزیت قوی داشته باشیم که بتوانیم تاثیرگذاری از مرکز شهر تا محیط‌های پیرامونی داشته باشیم.

وی یاد آورشد: در بحث کیفیت سه مقوله کیفیت شهرسازی، کیفیت طراحی معماری ساختمان و کیفیت اجرا مطرح است و در بحث کیفیت شهرسازی اتفاق می‌افتد باید از جیب دولت و حاکمیت باشد و ما در شهرسازی هم قسم شده‌ایم که اگر مزایا و درآمدهایی برای سازمان ملی زمین و مسکن از بابت پروژه‌های شرق زنجان، حاصل شود، آن در غرب زنجان هزینه شود.

کد خبر 5260788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha