۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷

فرماندار کرج:

کرج از شهرستان‌های طالقان و اشتهارد هم محروم‌تر است

کرج از شهرستان‌های طالقان و اشتهارد هم محروم‌تر است

کرج - فرماندار کرج گفت: شهرهای کرج و بخش‌های اقماری آن حتی از شهرستان‌هایی مانند طالقان و اشتهارد هم محروم‌تر هستند که بخشی از این محرومیت‌ها در حوزه آموزش نمود عینی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غفور قاسم‌پور صبح دوشنبه در اولین جلسه کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان کرج در سال ۱۴۰۰ که با حضور معاونان، بخشداران و رؤسای ادارات شهرستان کرج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال با رشد ۲.۵ برابری اعتبارات شهرستان کرج مواجه بودیم که حاصل زحمات تمامی مسئولان ذی‌ربط بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات کرج ۵۰ میلیارد تومان بود اما امسال با وجود تحریم، مشکلات اقتصادی و عدم وجود منابع نفتی، اعتبارات شهرستان کرج با رشد ۲.۵ برابری به رقم ۱۳۰ میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: این اعتبارات را به ۱۳۰ پروژه اولویت‌دار در شهرستان اختصاص خواهیم داد.

فرماندار کرج با اشاره به محرومیت‌های مرکز استان البرز بیان کرد: شهرهای کرج و بخش‌های اقماری آن حتی از شهرستان‌هایی مانند طالقان و اشتهارد نیز محروم‌تر هستند که بخشی از این محرومیت‌ها در حوزه آموزش نمود عینی دارد.

مدیران باید مطالبه‌گر منابع ملی دستگاه متبوع باشند

وی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش اعتبارات شهرستان این هنر مدیران است که رایزنی‌های لازم را برای تخصیص منابع از سرفصل اعتبارات ملی در دستور کار قرار دهند.

قاسم‌پور با بیان اینکه در بخش‌های منابع آبی، آبیاری نوین، فاضلاب و پسماند، بهسازی راه‌های روستایی، بافت‌های فرسوده، طرح‌های هادی، توسعه امور ورزشی اعتبارات خوبی از سرفصل ملی اختصاص پیدا کرده است، گفت: مدیران مربوطه باید تلاش کنند تا منابع مالی را از این طریق نیز افزایش دهند.

فرماندار کرج با تأکید بر اینکه رایزنی‌های مدیران از دستگاه‌های بالادستی متوقف نشود، به شرایط کرج در قطعی‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: از آنجایی که ۷۵ درصد منابع آبی کرج به چاه‌ها متصل است و در جریان قطعی‌ها علاوه بر برق، آب کرج نیز قطع می‌شد، مدیران مربوطه رفتند و پشت در وزارت نیرو شرایط خاص شهرستان و استان در سطح کشور تشریح و توضیح داده شد تا بخشی از مشکلات مرتفع گردید.

وی بیان کرد: البته تلاش‌های استاندار استان البرز و نمایندگان محترم شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی در این زمینه کمک شایان توجهی داشت که جای قدردانی دارد.

قاسم‌پور با اشاره به شرایط خاص استان البرز از حیث ترددهای میلیونی تصریح کرد: این استان در مسیر عبور از ۱۴ استان مواصلاتی کشور قرار دارد و نگهداری از راه‌ها و حجم این ترددهای میلیونی برای استان هزینه بر است، لذا نیاز اساسی است که نیم درصد از بودجه‌های استان‌های مذکور به کرج اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه این هنر مدیران است که رایزنی و تلاش لازم را با وزارتخانه‌های بالادستی برای جذب منابع ملی داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز می‌توانند از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام شهر استفاده کنند.

فرماندار کرج با اشاره بر ضرورت احیا و بازسازی هر چه سریع‌تر پل تاریخی کرج به عنوان پیشانی ورودی استان و شهر کرج گفت: از طریق شورای شهر و شهرداری کرج برای جذب ۵۰۰ میلیون اعتبار تا پیش از شروع بارندگی‌ها اقدام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی نیز تلاش می‌شود تا اعتبارات مناسبی برای توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان کرج صورت گیرد.

قاسم‌پور با بیان اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۰ به صورت اوراق مشارکت به دستگاه‌ها اختصاص خواهد یافت، متذکر شد: مدیرانی که توانایی جذب این اعتبارات را ندارند تا پیش از بازگشت اعتبار عدم توان جذب خود را اعلام کنند.

کد خبر 5261275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      چرا از بخش خصوصی که برای سرمایه‌گذاری آمده اند دفاع نمیشود؟درب اتاق مدیران همیشه بسته است آنها را باز کنید نیاز به عزم لازم است
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      جناب شما که راس کاری بفرمایید برای محرومیت زدایی چه کردید