۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد

تخصیص آب دریا برای آبزی پروری و صنعت شورورزی در گلستان

تخصیص آب دریا برای آبزی پروری و صنعت شورورزی در گلستان

گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از موافقت وزارت نیرو با استفاده از آب دریا بدون نمک زدایی برای طرح های آبزی پروری و کشت و صنعت شورورزی استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن حسینی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نیرو با تخصیص یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون مترمکعب آب دریا در گلستان جهت ساماندهی طرح های بخش کشاورزی بدون نیاز به نمک زدایی و با رعایت ضوابط و استانداردهای مربوطه و با هماهنگی با محیط زیست موافقت کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در این طرح الزامات زیست محیطی لحاظ شده است که استان اجازه داشته باشه از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کنند.

وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه ای استان در چند سال اخیر، به ویژه از نیمه دوم سال ۹۹ و بررسی های همه جانبه، این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شد.

حسینی افزود: اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای ۱۰ هزار هکتار میگو است که سایت چهار هزار هکتاری آن در حال بهره برداری و اجرا است و ۶ هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح ۲۲۰ هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت شورورزی در گلخانه به میزان هفت هکتار در این طرح دیده شده که متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات می توانند از آن بهره مند شوند.

مدیعامل شرکت آب منطقه ای گلستان شیوه استفاده از این آب را احداث کانال های مناسب، هدایت آب دریا به ساحل و برگرداندن آن به دریا پس از بهره گیری اعلام کرد و گفت: امید است این برنامه به کاهش فشار بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان، افزایش اشتغال و بهره وری آب در استان کمک کند.

کد خبر 5264316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha