۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۲۶

فرماندار ویژه دزفول:

عقد قرارداد آب برای کشت پاییزه در دزفول آغاز شد

عقد قرارداد آب برای کشت پاییزه در دزفول آغاز شد

دزفول- فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه مشکلی در حوزه آب آشامیدنی در دزفول وجود ندارد، گفت: عقد قرارداد آب برای کشت پاییزه در این شهرستان نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمندپور عصر شنبه در نشست هم اندیشی برخی اعضای شورای تأمین شهرستان دزفول با سران و طوایف کوی آیت الله مدرس و آیت الله طالقانی که در محل سالن جلسات سپاه ناحیه دزفول برگزار شد، اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته که احتمال داده می‌شد با چالش آبی در حوزه کشاورزی مواجه خواهیم شد، یک تیم کارشناسی در دزفول تشکیل و در این راستا جلساتی نیز با همراهی نماینده مجلس با استاندار برگزار شد که در این جلسه پیشنهاد دادیم که با همکاری کشاورزان کشت تابستانه در دزفول تعطیل شود اما از کشت پاییزه کوتاه نمی آییم.

وی با اشاره به تجمع مسالمت‌آمیز تعدادی از کشاورزان پیش درب فرمانداری دزفول در روزهای گذشته گفت: در گفت‌وگویی که با این کشاورزان داشتیم خواسته آنها انعقاد قرارداد آب برای کشت پاییزه بود که ما این امر را تضمین کردیم و در این راستا از روز گذشته انعقاد قرارداد آب با کشاورزان شهرستان برای کشت پاییزه توسط سازمان امور آب آغاز شده است.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه عزت و افتخار مردم ایران را کسی به آنها نداده بلکه خود مردم آن را کسب کرده‌اند، افزود: اگر اعتراض و یا مطالبه‌ای وجود دارد، مربوط به خودمان بوده و یک مشکل داخلی و قابل برطرف شدن است؛ بنابراین به افراد و گروه‌های معاند و ضد نظام هیچ ارتباطی ندارد.

فرهمندپور با بیان اینکه عقبه ارزشمند قوم بختیاری برای همگان مبرهن است، افزود: وقتی مشکلات با برگزاری چنین جلساتی برطرف می‌شود پس نیازی به آتش زدن لاستیک و بستن خیابان‌ها نیست که در این راستا از جوانان کوی آیت الله مدرس و طالقانی می‌خواهم همچون همیشه در کنار ما باشند چرا که ما نیز در راستای انجام وظیفه در کنار مردم این مناطق هستیم.

فرماندار ویژه دزفول با تأکید بر اینکه اعتراض‌ها و مطالبه گری‌ها باید مسالمت‌آمیز باشد، تصریح کرد: فرهنگ اعتراض مسالمت‌آمیز و سالم باید نهادینه شود و ضمن اینکه وظیفه ما پاسخگویی است.

فرهمندپور همچنین در خصوص گران شدن نرخ ماسه و بتن گفت: این گرانی‌ها در سطح کلان است و اختصاصی به دزفول ندارد اما با این وجود به همراه نماینده شهرستان از ماه‌ها پیش جلسات متعددی را در دزفول و مرکز استان برای تنظیم قیمت ماسه برگزار کردیم که در این میان باید به مشکلات ماسه شویان نیز توجه شود؛ در برخی موارد مشاهده می‌شد که ماسه از دزفول به قیمت ۳۵۰ هزار ریال خریداری و در شهر همجوار با قیمت ۷۰۰ هزار ریال فروخته می‌شد که این امر اجحاف در حق این قشر بود.

فرهمندپور با بیان اینکه گرانی و کمبود مرغ نیز یک معضل کشوری است، افزود: در دزفول کمبود مرغ وجود ندارد به طوری که با توجه به تولید انبوه مرغ در دزفول عده‌ای قصد داشتند که بخشی از تولید شهرستان را به دیگر شهرستان‌ها منتقل کنند که با حکم قضائی جلوی این خودروها گرفته شد؛ اگر این پیگیری‌ها وجود نداشت در دزفول نیز با کمبود مواجه می‌شدیم.

صف قوم بختیاری از اغتشاشگران جداست

یکی از نمایندگان طوایف بختیاری در این جلسه اظهار کرد: قوم بختیاری قبل از انقلاب تاکنون شهدای مدافع وطن هستند و حرم بسیار زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و قطعاً صف این قوم از صف آشوبگران و اغتشاشگران جداست.

علیشاه حفیظی افزود: شغل اکثر مردم خوزستان دامداری و کشاورزی و بدیهی است که رکن اساسی این مشاغل آب است اما مشکلات اخیر که به مردم فشار آورده است، باعث سوءاستفاده دشمن شده که لازم است تدبیر داشته باشیم و آب را در آسیاب دشمن نریزیم.

وی گفت: افرادی که به سمت نیروی انتظامی تیراندازی کرده‌اند قطعاً جوانان بختیاری نیستند و آشوبگر و ضد نظام هستند که خود را در جمع مردم جای داده‌اند اما ما در کنار ناجا و سپاه و حکومت هستیم و اجازه سوءاستفاده به دشمن نخواهیم داد.

امیری محمدوند دیگر نماینده طوایف بختیاری گفت: لازم است مسئولان شهرستان جلساتی را با جوانان کوی آیت الله مدرس و طالقانی برگزار کنند و مشکلات و دغدغه‌های آنها را بشنوند.

وی افزود: با سوزاندن لاستیک و درگیری با نیروهای انتظامی و بسیج که نیروی خودی هستند، هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود بلکه باید درد جوانان را فهمید و به آنها بها داد.

یکی دیگر از نمایندگان طوایف بختیاری گفت: افرادی که این روزها در کوی آیت الله مدرس دست به اعتراض برده‌اند عمدتاً نوجوان و خام هستند که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

مسلم فرخوند با اشاره به مشکلات متعدد کوی مدرس افزود: اهالی کوی مدرس و ولی آباد دخالت و سهمی در امورات شهری ندارند که همین امر موجب بروز مشکلات متعدد در این مناطق شده است؛ اگر به این امر مهم توجه شود به طور طبیعی انگیزه و اعتماد به نفس اهالی بالا رفته و باعث ایجاد نظم و قانونمندی در این مناطق می‌شود.

وی عنوان کرد: نمی‌شود اهالی این مناطق را ۴۰ سال به هر دلیل و بهانه‌ای در حاشیه نگه داشت و از آنها توقع عملکرد خوب داشت؛ بنابراین ضروری است که از ظرفیت جوانان این مناطق استفاده و به آنها بها داده شود.

به گزارش مهر، برخی دیگر از نمایندگان طوایف بختیاری نیز در این نشست با اعلام اینکه صف طوایف بختیاری از اغتشاشگران جداست به بیان مطالبات و دغدغه‌های خود پرداختند.

کد خبر 5264835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha