۳ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۱

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین:

سرمایه برخی متکدیان از افراد کمک کننده بیشتر است

 سرمایه برخی متکدیان از افراد کمک کننده بیشتر است

قزوین - مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین با بیان اینکه برخی متکدیان فقیر نمایی و یا معلول نمایی می‌کنند، گفت: گاهی کسی که کمک می‌کند سرمایه‌ای به مراتب کمتر از متکدی دارد.

محسن رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرکز ساماندهی متکدیان قزوین در سال گذشته بیشتر بر روی شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان تمرکز داشت و در این حوزه به موفقیت‌هایی مانند شناسایی متکدیان متمول و یا شناسایی فقرای واقعی دست یافت.

وی با بیان اینکه به طور نمونه متکدی میلیاردری داشتیم که شناسایی، جمع‌آوری و تحویل دستگاه قضائی شد، افزود: ثمره تشدید جمع‌آوری متکدیان کاهش آنها در شهر قزوین بود.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین تصریح کرد: در سال جاری تلاش داریم تا مرکز ساماندهی متکدیان در حوزه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به متکدیان تلاش بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: هماهنگی با دستگاه مختلفی صورت گرفته تا ضمن فضاسازی شهری در حوزه فضای مجازی محتواهایی را آماده و منتشر کنیم تا به شهروندان بگوییم که در حوزه ساماندهی متکدیان نیازمند کمک آنها هستیم.

رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه ساماندهی دو نکته داریم، عنوان کرد: یک بحث کمک گیرنده یا همان متکدی و دیگری بحث کمک دهنده که مردم هستند.

وی اضافه کرد: اگر مردم متقاعد شوند که به متکدی کمک نکنند و هر متکدی نیازمند نیست به این مهم می‌رسیم که مردم به متکدی کمتر کمک کرده و متکدی کاهش خواهد یافت.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین گفت: متکدیانی داریم که از شهرها و استان‌های دیگر وارد قزوین می‌شوند و حتی اقوام خود را نیز برای این کار به قزوین می‌آورند.

وی با بیان اینکه برای این حوزه نیازمند فرهنگ سازی هستیم، اظهار کرد: فرهنگ سازی توسط شهرداری شروع شده و با بنر شعارهایی را در حوزه تکدی گری منتشر کردیم تا آگاه سازی انجام شود.

رحیمی ادامه داد: از مردم فهیم و نوع دوست و انسان دوست قزوین تقاضا داریم که از طریق کمیته امداد و بهزیستی و سازمان‌های مردمی به نیازمندان واقعی کمک کنند و در سطح شهر به کسی اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی داریم که فقیر نمایی و یا معلول نمایی می‌کنند، افزود: گاهی کسی که کمک می‌کند سرمایه‌ای به مراتب کمتر از متکدی دارد.

این مسئول در پایان یادآور شد: تلفن‌های ۱۳۷ و ۳۳۳۵۴۰۲۰ به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است تا در صورت مشاهده متکدی و گزارش آنها، حضور متکدیان در سطح شهر را کاهش دهیم

کد خبر 5264913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha