۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹

استاندار زنجان:

قطعی موقت برق کارخانه سیمان زنجان بهانه‌ای برای توقف تولید نیست

قطعی موقت برق کارخانه سیمان زنجان بهانه‌ای برای توقف تولید نیست

زنجان-استاندار زنجان به کمبود سیمان در بازار اشاره کرد و گفت: مشکلات این بخش باید به دقت بررسی شود و قطعی موقت برق دو کارخانه سیمان فعال زنجان بهانه‌ای برای عدم تولید نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در محل استانداری زنجان، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و بهره برداری معاندین، ضد انقلاب و سلطنت طلب‌ها از بروز کوچک‌ترین مشکل باید جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نیت معاندین از انجام چنین کارهایی مشخص است، اظهار کرد: این مهم در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره بوده است و ما هم به عینه دیدیم.

استاندار زنجان بر لزوم جدی اقدام عملی مسئولان در رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: این استان در زمینه واحدهای تولیدی و یا در حوزه ویروس کرونا اقدامات لازم را انجام داده است.

حقیقی بر لزوم تقویت نظارت‌ها در استان تاکید کرد و افزود: باید نظارت‌ها در استان تقویت شود.

وی به مشکل و کمبود بوجود آمده سیمان در بازار اشاره کرد و ابراز داشت: مشکلات این بخش باید به دقت بررسی شود و در این میان قطعی موقت برق دو کارخانه سیمان فعال زنجان بهانه‌ای بر عدم تولید نیست.

استاندار زنجان تصریح کرد: پروژه‌های مهمی از قبیل طرح اقدام ملی مسکن و دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین نیازمند تزریق این نوع مصالح هستند و تعطیلی این واحدها به هر بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

حقیقی گفت: کارخانه‌های سیمان زنجان موظف به تأمین نیاز استان و سپس ارسال آن به سایر استان‌ها است، گفت: قطعی برق کارخانه‌ها در گرو تأمین سیمان مورد نیاز پروژه‌های مهم استان و نیاز مردم استان و در این میان کارخانه‌ها با قیمت دیگری حاضر به عرضه شدند و نباید اجازه داده شود که نبود سیمان پروژه‌های مهم استان را با بلاتکلیفی مواجه کند و با هرگونه شانتاژ بازی در این بخش برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت این کارخانه‌ها در مدت ۴۸ ساعت از سر گرفته می‌شود و در شرایط کنونی عرضه سیمان با قیمت‌های بالا معضلاتی دارد.

استاندار زنجان گفت: در کنار این مهم بتن فروشی‌ها حق سو استفاده از شرایط کنونی را ندارند و در صورت بروز تخلفات در این حوزه نیز برخوردهای لازم انجام خواهد گرفت.

حقیقی بر لزوم اطلاع رسانی بهنگام در خصوص اقدامات انجام گرفته تاکید کرد و گفت: نظارت و کنترل مستمر بر بازار باید مورد توجه مسؤولان باشد و نباید وضعیت استان با استان‌های دیگر مقایسه شود و باید با قوت و مقتدرانه با تخلفات برخورد شود.

وی بر لزوم نظارت جدی بر گرانی‌ها تاکید کرد و گفت: باید نظارت بر بازار تقویتش ود تا از احتکار و تخلف جلوگیری شود.

استاندار زنجان بر لزوم نظارت میدانی و جدی بر عرضه کالاهای پر مصرف عموم مردم تاکید کرد و ابراز داشت: شکاف بین کاهش قیمت دام زنده و افزایش قیمت گوشت قرمز مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی یاد آورشد: گفت: خرید حداکثری گندم باید طبق برنامه انجام شود تا دست دلال کوتاه شود و کسی حق ندارد به اندازه یک سیر گندم ارسال کند.

کد خبر 5266959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha