۹ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۰

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

استقرارغیراصولی آب‌شیرین کن اکوسیستم خلیج‌فارس رابه خطرمی اندازد

استقرارغیراصولی آب‌شیرین کن اکوسیستم خلیج‌فارس رابه خطرمی اندازد

بندرعباس - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: استقرار پیوسته آب‌شیرین‌کن در ساحل شمالی خلیج فارس و استان های جنوبی کشور اکوسیستم و آبزیان این دریا را با خطر نابودی کامل مواجه می کند.

آبتین امیری در گفتگو با خبرنگار مهر در بیان دیدگاهش نسبت به استقرار آب شیرین کن‌ها در شمال خلیج فارس بیان داشت: عدم توجه به پیوست‌های زیست محیطی و فشار سیاسی برای استقرار پی در پی آبشیرین کن در استان‌های جنوبی شوری مازاد آب دریا و مرگ خلیج فارس را رقم خواهد زد.

این عضو شورا معتقد است: متأسفانه برخی نمایندگان استان‌های برخوردار، دوران انتقال قدرت میان دو دولت را به فرصتی برای فشار برای اجرای طرح‌هایی کرده اند که این طرح‌ها آینده استان‌هایی مثل هرمزگان را با سرنوشتی بدتر از خوزستان امروز مواجه خواهد ساخت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: متأسفانه بخشی نگری امروز به بزرگترین مشکل کشور تبدیل شده است و هر استان سعی می‌کند با انتقال معضلات خود به دیگر استان‌ها، مشکلات خود را حل کند و دود این عدم یکپارچه نگری در نهایت به چشم کل مردم خواهد رفت.

امیری اظهارداشت: ما استان‌های جنوبی به طور تاریخی همواره زیر فشار استان‌های برخوردار بوده ایم، چون برخلاف این استان‌ها لابی قدرتمندی در مراکز تصمیم گیری نداریم، و چه در بهره وری از صنایع و چه در تحمیل آفت‌های زیست محیطی همواره دچار زیان و آسیب شده ایم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: انتظار می‌رود نمایندگان ما در مجلس در خصوص اجرای شتاب زده طرح‌هایی که مشکلات آنها برای نسل آینده این استان مسلم است، سکوت نکنند و مسئولان را متقاعد کنند که با سیاست انتقال مشکل از نقطه‌ای به نقطه دیگر، آینده، سرنوشت و امنیت شغلی بخش‌های دیگری از مردم دچار خطر می‌شود.

امیری گفت: بهترین مکان برای استقرار آبشیرین کن‌های بزرگ در کشور در جنوب شرق کشور در مجاورت دریای عمان است، جایی که آب از عمق و گردش مناسب برخوردار است و نباید کمبود بودجه رابهانه ای برای اجرای طرح‌های غیر اصولی قرار داد.

کد خبر 5269152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha