۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

مبارزه بیولوژیک باآفات در۱۴۵۰ هکتار ازباغات ومزارع استان انجام شد

مبارزه بیولوژیک باآفات در۱۴۵۰ هکتار ازباغات ومزارع استان انجام شد

یاسوج- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی، مبارزه بیولوژیک در یک هزار و ۴۵۰ هکتار از باغات و مزارع استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین لایقی‌مطلق ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیدایش روش مبارزه بیولوژیکی و بارگیری روش‌های تلفیقی در مبارزه با آفات نباتی اعم از کنترل زراعی مکانیکی، شیمیایی و بیولوژیکی میزان مصرف سموم شیمیایی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استفاده از روش‌های طبیعی و مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی علاوه بر تولید محصولات سالم، سبب حفظ محیط زیست و افزایش بهره وری نیز می‌شود، اظهار داشت: این باغات و مزارع در مناطق مختلف سردسیری و گرمسیری علیه آفات مختلف تحت پوشش مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند.

لایقی تصریح کرد: در سال زراعی جاری، مبارزه بیولوژیکی در ۵۰۰ هکتار مرکبات، ۵۵۰ هکتار سیب و انار و ۴۰۰ هکتار نیز مزرعه لوبیا انجام شد.

وی افزود: در مرکبات علیه آفت «شپشک آرد آلود مرکبات» با استفاده از کشفدوزک مبارزه شده و در باغات سیب و انار با استفاده از زنبور «تریکوگراما» بر علیه آفات «کرم سیب و کرم گلوگاه انار» مبارزه بیولوژیک شده و در ۴۰۰ هکتار از مزارع لوبیا نیز علیه آفت «کرم پیله خوار» با استفاده از زنبور «براکون» مبارزه بیولوژیک انجام شده است.

کد خبر 5269496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha