۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی:

همجواری خراسان شمالی با مشهد احتمال شیوع کرونا را افزایش داده است

همجواری خراسان شمالی با مشهد احتمال شیوع کرونا را افزایش داده است

بجنورد- معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها در شیب ملایم‌تر شیوع کرونا قرار دارد اما همجواری با خراسان رضوی شرایط را سخت تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیگ زاده صبح شنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه فعالیت ستاد کرونا تا ریشه کنی این ویروس ادامه دارد، اظهار کرد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا باید مطابق با رنگ بندی شهرستان‌ها انجام شود و تخلف از این قوانین موجب برخورد جدی و قاطعانه دستگاه‌های اجرایی متولی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان ضعیف است، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با شدت بیشتری پیگیری شود تا جامعه بیش از این آلوده نشود.

وی افزود: فارغ از تغییر دولت، وظیفه ما خدمتگزاری به مردم است لذا تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران باید در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا کوتاهی نکنند در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

بیگ زاده با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس دلتا در سطح کشور نیز گفت: هرچند خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها در شیب ملایم‌تری قرار دارد اما به دلیل همجواری با خراسان رضوی باید برنامه ریزی های متفاوت‌تری انجام شود.

معاون استاندار خراسان شمالی در خصوص حوزه واکسیناسیون نیز گفت: تا پایان مرداد ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ۷ میلیون دوز واکسن تزریق می‌شود بنابراین خراسان شمالی نیز از سطح ملی مطالبه بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روستاییان بالای پنجاه سال، عشایر بالای هجده سال، معلمان، رانندگان, کارکنان بانک، قوه قضائیه و خبرنگاران واکسینه خواهند شد.

کد خبر 5269542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha