۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۵۵ قرقبان از عرصه‌های طبیعی استان سمنان حفاظت می‌کنند

۵۵ قرقبان از عرصه‌های طبیعی استان سمنان حفاظت می‌کنند

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه قرق‌بانان در نوک پیکان جلوگیری از قاچاق چوب قرار دارند، گفت: ۵۵ قرقبان از عرصه‌های طبیعی استان حفاظت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی بعدازظهر یک‌شنبه در دیدار ویدئو کنفرانسی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با دو نفر از جنگلبانان استان به مناسبت نُهم مرداد، روز جنگلبان به میزبانی سالن جلسات کوثر استانداری ضمن بیان اینکه ۵۵ جنگلبان یا قُرُق بان مسئولیت خطیر حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان را به‌صورت ۲۴ ساعته بر عهده‌دارند.

وی ضمن بیان اینکه جنگلبانان و قُرُق بانان به‌نوعی در نوک پیکان حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و جلوگیری قاچاق چوب قرار دارند، افزود: همین موضوع نقش و اهمیت وجود جنگل بانان را نشان می‌دهد که در راستای همین وظیفه ذاتی تاکنون ۲۱ جنگلبان در کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حفاظت از جنگل نیازمند آموزش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه کار قرقبانان علاوه بر اینکه یک وظیفه انسانی است، به‌نوعی یک عبادت نیز به شمار می‌رود، ابراز داشت: بر اساس حدیث ائمه معصومین، شکسته شدن شاخه درخت به‌مانند شکسته شدن بال فرشتگان است و اینکه قرقبانان به‌نوعی از فرشتگان این سرزمین حراست می‌کنند شایان تقدیر است.

حبیب‌الله خجسته پور بابیان اینکه امیدواریم فرهنگ‌سازی در جامعه به‌گونه‌ای صورت گیرد که هر فردی در جامعه خود را حافظ منابع طبیعی و یک جنگلبان بداند، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند آموزش و آگاهی بخشی است بعضاً اقداماتی که عمدی نیست و به‌صورت سهوی در جنگل‌ها و مراتع صورت می‌گیرد، باعث آتش افتادن به دل جنگل‌ها می‌شود که بروز آن از نیز از عدم آموزش و آگاهی است.

وی افزود: اگرچه امروز شاهدیم مردم پس از حضور در جنگل‌ها و مراتع برای تفریح و تفرج، نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کنند اما همچنان تا نقطه ایده عال فاصله وجود دارد.

به گزارش مهر، ولی نادری در منطقه حسین‌آباد کالپوش، در راستای حفاظت از این عرصه‌ها و درگیر شدن با متجاوزان عرصه‌های طبیعی، مجروح و بستری شدند که امروز و به مناسبت روز جنگلبان، طی تماس تصویری با معاون سیاسی استاندار سمنان دیدار کرد.

کد خبر 5270374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha