۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در مورد رگبار موقتی و رعد و برق

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در مورد رگبار موقتی و رعد و برق

شهرکرد- هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک، رگبار موقتی باران و رعد و برق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و رگبار موقتی و رعد و برق در استان، گفت: این پدیده تا اواخر وقت جمعه استان را دربرمی گیرد.

مهران چراغپور افزود: رگبار و رعد و برق، وزش تند بادهای لحظه‌ای و موقت، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی گفت: منطقه اثر شهرستان‌های نوار شرقی و شمالی استان، خانمیرزا، کوهرنگ، لردگان، مال خلیفه، کیار (شلمزار)، غرب اردل خواهد بود.

به گفته وی با توجه به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری و شرایط فصلی و موسمی هم چنین خشک بودن سطح زمین و عدم نفوذ پذیری خاک امکان شدت گرفتن ناپایداری‌ها به صورت نقطه‌ای و احتمال جاری شدن رواناب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی، سقوط اجسام از ارتفاع و … انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به مردم توصیه کرد از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع مرتفع خودداری کنند و از استحکام داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان داشته باشند.

کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان توجه و از سم پاشی و محلول پاشی اجتناب کنند.

کد خبر 5273448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha