۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۶

در آیین تحلیف شورای اسلامی ششم بناب عنوان شد؛

ضرورت پرهیز اعضای شورای شهر بناب از تک روی و حاشیه سازی

 ضرورت پرهیز اعضای شورای شهر بناب از تک روی و حاشیه سازی

بناب- فرماندار بناب بر ضرورت پرهیز اعضای شورای شهر بناب از تک روی و حاشیه سازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی ظهر پنج شنبه در آئین تحلیف و آغاز به کار شورای ششم بناب گفت: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بناب سازوکاری تعریف کنند که در تصمیم گیری ها از خرد جمعی، صاحب نظران، دلسوزان و نخبگان استفاده و بهره ببرند.

وی افزود: حرکت در چارچوب قانون، تصمیمات شفاف، پاسخگویی به موقع، پرهیز از شائبه تصمیمات در راستای منافع شخصی و در نظر گرفتن منافع و مصالح عموم مردم عمده مسائلی هستند که از آنها به خوبی صیانت شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت پرهیز اعضای شورای شهر از تک روی و حاشیه سازی در شورا از اعضای شورای ششم خواست به سوگندی که امروز به آن قسم خوردند، به سوگند خود تا آخر دوره چهارساله پایبند باشند.

فتحی گفت: راه یافتگان به شورای ششم ضمن اینکه جایگاه و مشروعیت این نهاد را بالا ببرند، در راستای منافع و مصالح عمومی حرکت و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش و برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار در شهرداری بناب در دستور کار شورای ششم قرار گیرد؛ تصریح کرد: اعضای شورای ششم بایستی به دنبال انتخاب یک شهردار قوی و بدون حاشیه باشند.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب خاطرنشان کرد: شورای ششم با انگیزی و انرژی وافر بدون جانبداری از گروه و جناحی در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند و تصمیم گیری های خود را بر اساس مصلحت و منافع عموم معطوف کنند و شهرداری را انتخاب کنند که در حد و اندازه بناب بوده و به هیچ فرد و گروهی وابسته نباشد.

فتحی همچنین اعضای شورای ششم شهر بناب توصیه کرد: تا حد توان شورا را به سمت مدیریت اجرایی سوق دهید نه مسائل سیاسی و سعی شود در انتخاب شهردار نهایت وسواس به کار گرفته شود و اگر غیر از این اتفاق بیفتد، روی ما حسابی باز نکنید.

فرماندار بناب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مباحث شهرسازی بناب حرفی برای گفتن ندارد و در این حیطه مشکلات اساسی داریم؛ تصریح کرد: هر کسی که به فکر تقسیم بندی بناب باشد، بزرگ‌ترین خیانت را در حق این شهرستان انجام داده است.

با فروختن شهر نمی‌شود شهرداری را اداره کرد

رئیس دادگستری بناب نیز در این جلسه گفت: مهم‌ترین وظیفه اعضای شورای شهر توسعه و پیشرفت و ارتقای مبلمان شهری در سایه وحدت و همدلی است.

بر اساس این گزارش، سعید قاسمی وند اظهار کرد: اعضای شورای ششم به عنوان پارلمان محلی بناب باید سوگند یاد کنند که برای مردم کار کنند و وجدان کاری را مد نظر داشته و امانتدار خوبی برای اموال شهر بناب باشند.

وی افزود: اعضای شورای ششم شهر بناب باید منافع شهر و جامعه را بر هر مصلحتی ارجح تر بدانند و عیار اعضا در شرایط فشارها مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان قضائی شهرستان بناب بیان کرد: قانون گذار اختیاراتی که به شهرداری‌ها داده به هیچ ارگان دولتی نداده است، از این رو شهردار و اعضای شورای شهر باید از این ظرفیت برای توسعه و عمران و آبادانی شهر تلاش و استفاده نمایند.

قاسمی وند با تأکید بر اینکه نباید با فروش شهر شهرداری را اداره کرد؛ گفت: قطعاً با خام فروشی مدیریت شهر نتیجه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه با فروختن زمین‌های با ارزش شهر را به سمت فلاکت برده‌ایم، از این رو شهر را ملاحظات اداره نمی‌کند، شهر را قانون اداره می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان بناب با بیان اینکه در ماده ۵۵ قانون شهرداری ظرفیت‌های بالایی نهفته است؛ افزود: اگر شورای ششم می‌خواهد موفق شود، باید از ۷ نفر تنها یک صدا شنیده شود.

قاسمی وند در ادامه گفت: در گذشته مدیران خوبی در شهرداری حضور یافتند ولی بنا به دلایل مختلف فرصت خدمت را از آنها گرفتیم.

این گزارش حاکی است، در این نشست آئین تحلیف شورای اسلامی دوره ششم شهر بناب برگزار و اعضای آن سوگند یاد کردند.

گفتنی است، شورای اسلامی شهر بناب دارای ۷ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است.

هیأت رئیسه شورای اسلامی ششم شهر بناب انتخاب و معرفی شدند

بر اساس این گزارش، امروز علی پورجعفر به عنوان رئیس شورای شهر بناب به مدت یک سال انتخاب شد.

همچنین ناصر بزاز بنابی به عنوان نایب رئیس شورای شهر بناب انتخاب شد.

در این نشست سیاوش جدی منشی اول و محمدعلی حیدریان نیز منشی دوم شورای اسلامی شهر بناب شدند.

این گزارش می‌افزاید، در این مراسم ناصر بزاز بنابی و مریم بابازاده به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر بناب در شورای اسلامی شهرستان انتخاب و معرفی شدند.

همچنین منتخب عنوان سخنگوی دوره ششم شورای اسلامی شهر بناب ناصر بزاز بنابی بود که برای مدت یک سال انتخاب شد.

گفتنی است، شورای اسلامی شهر بناب در دوره ششم برابر قانون و مقررات دارای ۷ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است.

شورای اسلامی شهر علاوه بر انتخاب و معرفی شهردار وظیفه تدوین، تنظیم و تصویب طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های ارائه شده به شورا جهت اداره شهرداری، توسعه و آبادانی شهر را بر عهده دارد و اعضای شورا بایستی در راه خدمت به مردم و شهر حداکثر تلاش و همت خود را به کار ببندند و از طریق ارتباط با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به حل مشکلات مردم، جلب مشارکت و سرمایه گذاری و هموار ساختن مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اقدام نمایند.

با توجه به اداره شهرداری و شهر از طریق خودیاری، وضع درآمدهای پایدار برای شهرداری برابر قوانین و مقررات جاری یکی دیگر از وظایف مهم شورای اسلامی شهر است.

یحیی مهدوی به عنوان سرپرست شهرداری بناب انتخاب شد

امروز همچنین اولین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بناب در دوره ششم برگزار و یحیی مهدوی به عنوان سرپرست شهرداری بناب انتخاب و معرفی شد.

بر اساس این گزارش، نخستین جلسه شورای اسلامی شهر بناب پس از مراسم تحلیف این شورا به انتخاب سرپرست شهرداری اختصاص داشت که اعضای شورای اسلامی ششم به اتفاق یحیی مهدوی را به عنوان سرپرست شهرداری بناب معرفی نمودند.

در این جلسه مقرر شد تا زمان انتخاب شهردار یحیی مهدوی به عنوان سرپرست شهرداری وظیفه اداره این سازمان و انجام کارهای مربوط به شهرداری را بر عهده بگیرد.

یحیی مهدوی از کارکنان رسمی شهرداری بناب بوده و پیش از این مسئولیت واحد املاک شهرداری بناب را بر عهده داشت.

کد خبر 5274719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha