۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۴۹

رئیس علوم پزشکی استان زنجان:

فوتی‌های کرونا در زنجان کاهش قابل توجهی داشته است

 فوتی‌های کرونا در زنجان کاهش قابل توجهی داشته است

زنجان-رئیس علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در زنجان افراد سالمند بیشترین ابتلا به بیماری کرونا را دارند،گفت: فوتی‌های کرونا در استان کاهش قابل توجهی داشته است.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان کاهش یافته است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان به ۳۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنجان در سطح کشور جایگاه خوبی ندارد، اظهار کرد: باید زدن ماسک در استان تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در استان به خوبی جلو می‌رود، گفت: تاکنون بیش از ۸۳ درصد افراد بالای ۶۵ سال در استان واکسینه شدند.

قزلباش با بیان اینکه ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ تا ۶۴ سال، ۵۰ درصد افراد بالای ۵۵ تا ۵۹ سال و ۲۱ درصد افراد ۵۱ تا ۵۴ سال در استان زنجان واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه در زنجان افراد سالمند بیشترین ابتلاء به بیماری کرونا را دارند، ابراز داشت: بیشترین مرگ و میرهای ویروس کرونا در استان هم مربوط به سالمندان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه فوتی‌های کرونا در استان کاهش قابل توجهی داشته است، افزود: بستری‌های کرونا در استان رو به رشد بوده و مبتلایان به این بیمار هم روند صعودی به خود گرفته است.

کد خبر 5275303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha