۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹

تا پایان سال؛

۴۸ خانه هلال احمر در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

۴۸ خانه هلال احمر در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

بجنورد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۳۰ خانه هلال در استان فعال است که امیدواریم تا پایان سال به ۱۷۸ مورد افزایش یابد و تمام روستاها از خدمات خانه هلال بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل محبان ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی سال گذشته، هلال احمر خراسان شمالی در ۷۶۹ حادثه حضور داشت که ۴۸۸ مورد آن حوادث جاده‌ای بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: ۲۵ مورد این حوادث مربوط به سیلاب و ۲۶ مورد مربوط به برف و کولاک بوده است.

وی افزود: طی سال جاری نیز هلال احمر در ۳۱۲ حادثه حاضر بوده که ۲۰۵ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است؛ در این عملیات‌ها ۱۹۷ نفر نجات داده شده‌اند.

محبان از وقوع ۵۲ مورد حادثه کوهستان در سال گذشته و ۱۷ مورد طی سال جاری خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه به خدمت رسانی این نهاد در زلزله گرمه و جاجرم اشاره داشت و گفت: هزار و ۵۲۴ نفر در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند و ۳۹ روستا مورد ارزیابی میدانی اعضای هلال احمر قرار گرفت.

وی همچنین از استقرار ۵۹ تیم عملیاتی در این حادثه خبر داد و افزود: ۱۷۴ نیرو به مردم خدمات مختلفی ارائه دادند.

محبان تصریح کرد: اکنون ۱۳۰ خانه هلال در استان فعال است که امیدواریم تا پایان سال به ۱۷۸ مورد افزایش یابد و تمام روستاها از خدمات خانه هلال بهره مند شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان داشت: طی سال جاری ۶۱ دوره آموزشی در خانه‌های هلال اجرا شده که ۶۰۰ نفر آموزش دیده اند؛ همچنین طی ۱۶ دوره ۳۰۰ نفر از عشایر استان با مسائل ابتدایی ایمنی آشنا شدند.

وی در انتها با اشاره به توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، گفت: در طرح شهید سلیمانی اعضای هلال احمر بیش از ۱۸ هزار بازرسی انجام داده و ۳۷ هزار نمونه گیری کرونا را به ثبت رساندند.

کد خبر 5275741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha