۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

کتاب تازه ژیژک منتشر شد/ هرج و مرج در بهشت

کتاب تازه ژیژک منتشر شد/ هرج و مرج در بهشت

به تازگی کتاب heaven in disorder (هرج و مرج در بهشت) نوشته اسلاوی ژیژک توسط انتشارات orbook منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی کتاب heaven in disorder (هرج و مرج در بهشت) نوشته اسلاوی ژیژک توسط انتشارات orbook منتشر شد. ژیژک این اثر را درباره دوران پساکرونا نگاشته است.

همزمان با تلاش برای خروج تدریجی از بحران همه گیری کرونا، بحران های دیگری مثل نابرابری شدید، فاجعه اقلیمی، پناهجویان ناامید، تنش های رو به افزایش و در نهایت شکل جدیدی از جنگ سرد نمایان می‌شود. این طور به نظر می رسد که بحران های ناتمام، ویژگی اصلی این دوره و زمانه است. با این حال، در برهه های قبل، افرادی چون «مائو تسه تونگ» همین رویدادهای ناگوار را هم به فرصتی برای شروع دوباره تبدیل می کردند.

مائو جمله معروفی در این رابطه دارد مبنی بر اینکه « اینجا (روی زمین) و در زیر سقف آسمان، نابسامانی عظیمی وجود دارد؛ اما اوضاع عالی است». برداشت مدرن از نوع نگرش مائو به این بستگی دارد که آیا می توان از فجایع امروز در جهت برداشتن گامی رو به جلو استفاده کرد یا اینکه آنها عاقبتی وحشتناک را رقم می زنند. شاید هم در حال حاضر، بی نظمی دیگر مختص زمین نیست، بلکه به آسمان ها رسیده است (کنایه از آشفتگی اوضاع).

کتاب پیش رو، با دیدی تحلیلی به عمق آموزه های اندیشمندانی چون رامستین، مائو، کوربین، اورول و لنین نگاه می کند و در سراسر جهان از فلسطین گرفته تا شیلی، فرانسه و حتی منطقه کردستان به دنبال حقیقتی جهانی از ورای محافل سیاسی آن منطقه است.

ژیژک فیلسوف، نظریه‌پرداز، جامعه‌شناس، منتقد فرهنگی و سیاست‌مدار اسلوونیایی است.او یکی از رهبران فکری چپ نوین در اروپا محسوب می‌شود و در بیست سال اخیر در بیش از ۴۰۰ کنفرانس بین‌المللی در حوزه‌ی فلسفه و جامعه‌شناسی در سراسر جهان شرکت داشته و بیش از سی‌ عنوان کتاب از وی منتشر شده است.

Times Literary Supplement ، Daily Telegraph و New York Review of Books پس از انتشار این اثر، مرور و تمجیدهایی بر این کتاب نوشتند.

به تازگی کتاب heaven in disorder (هرج و مرج در بهشت) نوشته اسلاوی ژیژک در ۲۴۰ صفحه توسط انتشارات orbook منتشر شد.

کد خبر 5275902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha