۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶

آزمون کاردانی به کارشناسی برگزار شد/ امشب آخرین فرصت بدون آزمونها

آزمون کاردانی به کارشناسی برگزار شد/ امشب آخرین فرصت بدون آزمونها

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ۶ رشته با آزمون ۲۲ مرداد برگزار شد و متقاضیان پذیرش بدون آزمون در ۴۵ رشته می توانند تا ساعت ۲۴ امروز در این رشته ها ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در ۶ رشته‌ امتحانی با آزمون شامل تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۸۸ شهرستان برگزار شد.

در جلسه آزمون به هریک از متقاضیان یک بسته آزمونی که حاوی دفترچه سوالات آزمون به همراه پاسخنامه داده شد. این دفترچه آزمون شامل سوالات دروس عمومی، پایه و تخصصی است که مدت پاسخگویی به سوالات رشته های تکنولوژی اتاق عمل و فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی ۱۸۰ دقیقه و مدت زمان رشته های بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی و مامایی ۲۲۰ دقیقه تعیین شده بود.

در آزمون عمومی، برای هر درس ضریب ۱ خواهد بود، ضریب درس زبان خارجی برای رشته امتحانی نیمه متمرکز فوریت های پزشکی ضریب ۲ است.

همچنین پذیرش دانشجو در ۴۵ کدرشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد و برای آنها آزمون برگزار نخواهد شد و برای متقاضیانی که در این رشته‌های امتحانی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد.

جدول کدرشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی)

مجموعه گروه رشته ها
گروه علوم پزشکی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار. مهندسی بهداشت محیط. ساخت پروتزهای دندانی. مدارک پزشکی. هوشبری
گروه فنی و مهندسی ایمنی صنعتی و محیط کار. برق. ساخت و تولید. صنایع چوب و مبلمان. صنایع شیمیایی. کامپیوتر. مواد. معدن. معماری. مکانیک. نقشه برداری. صنایع نساجی. مهندسی اجرایی عمران. مهندسی آبیاری و منابع طبیعی. پرورش طیور. علوم دامی. تولیدات گیاهی. شیلات. علوم و صنایع غذایی. گیاه پزشکی. ماشین های کشاورزی
گروه علوم انسانی آموزش راهنمایی و مشاوره. زبان انگلیسی. آموزش و پرورش ابتدایی. باستان شناسی. علوم ورزشی. تربیت معلم قرآن کریم. حسابداری. علوم انتظامی (ویژه برادران).مدیریت. حقوق
گروه هنر طراحی و دوخت. صنایع دستی. مرمت و احیاء بناهای تاریخی. نوازندگی ساز ایرانی. هنرهای تجسمی. طراحی پوشاک
گروه علوم پایه آمار
گروه دامپزشکی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی

متقاضیان گزینش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل‌های انتخابی خود تا ساعت ۲۴ امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

به آندسته از دانشجویان سال آخر دوره کاردانی (فوق دیپلم) که تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود نمی شوند توصیه می شود که نسبت به حذف کدرشته محل های انتخابی خود که صرفاً در نیمسال اول پذیرش دانشجو می کنند از طریق سایت سازمان، قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند. در غیر این صورت چنانچه در ردیف پذیرفته شدگان قرار گیرند، از آنان ثبتنام به عمل نخواهد آمد و هیچگونه تقاضایی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

متقاضیان علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) لازم است به منظور اطلاع از تاریخ و نحوه انتخاب رشته های تحصیلی در دهه اول شهریور ماه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

آن دسته از متقاضیانی که هم اکنون علاقمند به گزینش در رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ ۱۳۷ هزار ریال به عنوان وجه اعلام علاقمندی نسبت به ثبت اولویت های مورد نظر خود اقدام کنند.

کدرشته محل های حذف شده و جدید علاوه بر رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما و اصلاح آدرس برخی از موسسات آموزش عالی در اطلاعیه ۱۸ مرداد سازمان سنجش منتشر شده است و متقاضیان باید در زمان انتخاب رشته اصلاحیه ها را مطالعه کنند.

کد خبر 5278314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha