۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۵۰

ادعای تازه و عجیب مقامات واشنگتن؛

امریکا نسبت به کره شمالی قصد و نیت خصمانه ندارد!

امریکا نسبت به کره شمالی قصد و نیت خصمانه ندارد!

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن عاری از هرگونه قصد و نیت خصمانه نسبت به کره شمالی است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه به وقت محلی در واکنش به اظهارات خواهر رهبر کره شمالی در محکومیت رزمایش نظامی و مشترک آمریکا و کره جنوبی مدعی شد که واشنگتن نسبت به کره شمالی قصد و نیت خصمانه ندارد!

پرایس در یک نشست مطبوعاتی مدعی شد: «نخست، اجازه دهید بار دیگر تأکید کنم که ماهیت رزمایشهای نظامی مشترک (ایالات متحده و کره جنوبی) صرفاً دفاعی است. ما این نکته را بارها بیان کرده ایم و این نکته بسیار مهمی است».

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «در وهله دوم، همانطور که بارها اعلام کرده ایم، ایالت متحده فاقد هرگونه قصد و نیت خصمانه ای نسبت به جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] است».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همچنین گفت: «همانطور که طی هفته های اخیر گفته ایم، ما از گفتگوی میان دو کره حمایت می کنیم. ما از تعامل دو کره حمایت می کنیم و به همکاری با شرکای کره جنوبی خود برای دستیابی به این هدف ادامه خواهیم داد».

این در حالی است که کره شمالی پیش از این گفته بود که رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی در فصل تابستان، روابط دو کره را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی پیش از این از ایالات متحده و کره جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی مشترک انتقاد کرد و آن را یک رزمایش جنگ هسته ای مقدماتی علیه کره شمالی و به منزله بیان واضح سیاست خصمانه واشنگتن برضد پیونگ یانگ تلقی کرد.

کیم یو جونگ اقدام کره جنوبی را «رفتار ریاکارانه» تلقی و برای سئول ابراز تاسف شدید کرد چرا که کره جنوبی تمرین های اولیه با آمریکا را در آستانه رزمایش اصلی که هفته بعد برگزار می شود، آغاز کرده است.

خواهر رهبر کره شمالی گفت که این رزمایش نشان می دهد درخواست آمریکا برای گفتگوهای بدون شرط و تعامل دیپلماتیک با کره شمالی چیزی نیست جز دورویی و ریاکاری که پوششی برای قصد پنهان (آمریکا) برای تهاجم است و قول داد ظرفیت بازدارندگی مطلق کره شمالی را برای مقابله با تهدیدهای نظامی آمریکا، تقویت کند.

کد خبر 5278648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha