۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۱۴ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

۱۴ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

تبریز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۱۴ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عباسعلی درستی اظهار کرد: روزانه نتیجه بیش از ۹۰۰ آزمایش کرونا مثبت اعلام می‌شود و ۱۴ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هفت شهرستان استان نارنجی است و هیچ شهرستانی در وضعیت زرد و آبی نیست، افزود: هفته گذشته ۱۳ شهرستان و پیش از آن ۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت.

وی همچنین از افزایش آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اضافه کرد: متوسط فوتی روزانه استان طی هفته گذشته ۹ نفر بود ولی در ۲ روز گذشته این تعداد تا ۱۷ فوتی نیز افزایش یافته است.

درستی ادامه داد: این روند افزایش ابتلاء و فوتی کرونا در استان را می‌توان نتیجه حضور در تجمع‌هایی چون آئین‌های عروسی، میهمانی‌ها و عزاداری‌ها دانست.

وی با ابراز تأسف از اینکه استفاده از ماسک در آذربایجان‌شرقی به صورت چشمگیر کاهش یافته است، بیان کرد: اکنون کمتر از ۵۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند در حالی که طی ۱۰ روز گذشته این میزان ۵۰ تا ۶۰ درصد و در هفته‌های قبل آن ۷۰ تا ۸۰ درصد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند خوب واکسیناسیون و سرعت مناسب آن، اظهار کرد: ۳۰.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان که حدود ۹۵۲ هزار نفر را شامل می‌شود، تاکنون واکسینه شده‌اند.

کد خبر 5280680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha