۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷

به رغم هشدارهای کره شمالی؛

سئول-واشنگتن رزمایش مشترک نظامی برگزار می کنند

سئول-واشنگتن رزمایش مشترک نظامی برگزار می کنند

تمرین نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا از فردا دوشنبه آغاز می شود و به مدت ۹ روز ادامه خواهد داشت حال آنکه مقامات کره شمالی هشدارهای شدید اللحن نسبت به برگزاری آن داده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که ارتش این کشور و آمریکا رزمایش مشترک سالانه در تابستان را در روز دوشنبه آغاز خواهند کرد. این اقدام پس از هشدارهای مکرر هفته گذشته کره شمالی مبنی بر عدم برگزاری این تمرین نظامی مشترک انجام می شود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این باره گفت: تمرین ۹ روزه پست فرماندهی ترکیبی شامل تمرینات فضای باز نمی شود و تعداد نظامیان شرکت کننده در این رزمایش نیز به علت شرایط فعلی همه گیری ویروس کرونا، کمتر خواهد شد.

ستاد مشترک کره جنوبی در ادامه گفت: تصمیم به برگزاری این رزمایش (با آمریکا) با توجه به وضعیت کووید -۱۹، حفظ موقعیت دفاعی ترکیبی، تلاش های دیپلماتیک برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری صلح گرفته شده است.

پیشتر و در انتقاد از رزمایش کره جنوبی-آمریکا، کره شمالی هشدار داده بود که سئول-واشنگتن فرصت بهبود رابطه با پیونگ یانگ را از دست داده اند و با انتخاب مسیر افزایش تنش از راه برگزاری رزمایش های مشترک، به خطر ایجاد یک بحران امنیتی جدی دامن می زنند.

در همین راستا، «کیم یونگ چول» از چهره های سیاسی کره شمالی که نقشی برجسته در دیدارهای انجام شده میان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا داشت؛ از سئول و واشنگتن به خاطر اینکه حسن نیت پیونگ یانگ را با اقدامات خصمانه خود پاسخ گفته اند؛ انتقاد کرد.

کد خبر 5281886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha