۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳

مهر گزارش می‌دهد؛

واکنش‌ها به اظهارات مداح اصفهانی/مایه طعنه دشمنان و مخالفان نشوید

واکنش‌ها به اظهارات مداح اصفهانی/مایه طعنه دشمنان و مخالفان نشوید

اصفهان- اظهارات تند یکی از مداحان نسبتاً بنام اصفهان در مراسم عزاداری در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی اصفهان واکنش‌های زیادی را از سوی جامعه فرهنگی و مذهبی این شهر به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: «اینجا قرار بود محل آرامش باشد… نباید محلی برای برگزاری کنسرت و رقص حاجی فیروزها در ابتدای سال شود اما قرار هم نیست که گفته شود هیئت هم در وسط چهارباغ برگزار نشود. اصلاً حق نداریم که قیاس کنیم. این دو به قول طلبه‌ها قیاس مع‌الفارق است. فهم و درک شما نمی‌رسد و ادب ندارید که می‌گوئید اینجا هیئت و مراسم محرم برگزار نشود، چون در دستگاه امام حسین (ع) بزرگ نشده‌اید و تربیت خانوادگی ندارید به خودتان اجازه می‌دهید که کنسرت و موسیقی را با عزای اباعبدالله قیاس کنید. البته شما مذهبی‌ها زمانی که چهارباغ عباسی را خالی می‌کنید و اجازه می‌دهید هر شخصی با هر پوششی که خواست، هر فضایی را ایجاد کند، باعث می‌شوید اینگونه با خواندن یک دهن روضه به برخی‌ها زور بیاید. می‌خواهی آب میوه بخری، بستنی بخوری، لباس بخری بیا در چهارباغ این کار را بکن و بگذارید مذهبی‌ها وسط چهارباغ دیده شوند. هرچقدر که مذهبی‌ها وچادری‌ها به چهارباغ عباسی نیایند باعث می‌شود زمانی که شما را در یک دهه اینجا ببینند به آنها فشار بیاید. ما عرصه را خالی کردیم. صدای یا حسین (ع) هر دردی را دوا می‌کند و برخی این موضوع را متوجه نمی‌شوند و می‌گویند صدای یا حسین (ع) مخل آرامش است. اگر دفعه دیگر حرف گنده‌تر از دهن خود بزنند اسمشان را فاش می‌کنم و مطمئن باشند که بلایی سرشان خواهد آمد. این یک تهدید است.»

اینها بخشی از اظهارات یکی از مداحان نسبتاً مشهور اصفهان است که در مراسم عزای سیدالشهدا و در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی خطاب به برخی از مسئولان اصفهان گفته است؛ اظهاراتی که پس از انتشار در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را از سوی همه اقشار جامعه و به ویژه قشر فرهیخته و مذهبی به همراه داشت.

این ادبیات خلاف منش و آئین مسلمانی است

یکی از بانوان فرهنگی شهر اصفهان در واکنش به این موضوع در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته است «بارها و بارها با دوستان چادری خود به چهارباغ رفته‌ام، گعده می‌گیریم و هیچگاه منعی برای حضور در چنین فضاهایی را نداشته‌ایم، اینگونه ادبیات تهدیدآمیز تنها باعث قوت گرفتن دو قطبی بین مذهبی‌ها و غیرمذهبی‌ها می‌شود و نباید جامعه را به دودستگی سوق داد».

بسیاری دیگر از کاربران نیز چنین ادبیاتی را شایسته ندانسته و آن را خلاف منش و آئین مسلمانی دانستند که این امر سبب تغییر دیدگاه مردم نسبت قشر مذهبی و اعتقادات آنها می‌شود و متأسفانه رفتار آنها بیشترین ضربه را به بدنه مذهبی جامعه می‌زند.

مایه طعنه دشمنان و مخالفان نشوید

برخی از نمایندگان سابق و فعلی مجلس شورای اسلامی نیز به این امر واکنش نشان دادند، حمیدرضا فولادگر در این ارتباط با استوری کردن سخنان مقام معظم رهبری موضع خود را نسبت به این امر نشان داد که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «عزاداری خالصانه رعایت مومنانه» در سخنان اخیر خود به موضوع رعایت و ادب در ماه محرم تاکید داشتند و گفتند: «نگذارید مجالس حسینی مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود و از طرفی باید برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی قواعد سخت‌گیرانه وضع بشود که مردم مؤمن و مسجدی ما بیشتر از سایر مردم رعایت می‌کنند.»

ادبیاتی به دور از عطوفت اسلامی

رئیس بسیج مداحان استان اصفهان در این خصوص با بیان اینکه با اصل موضوع که حضور بیشتر نیروهای انقلابی، حزب اللهی و ارزشی در صحنه است، موافقم به خبرنگار مهر می‌گوید: اما با ادبیات بهتری باید تذکر داد و اگر بخش آخر صحبت‌های این مداح مطرح نمی‌شد بهتر بود و این نوع ادبیات صحیح نبود.

سعید میرفهیمی معتقد است که اگر این نوع ادبیات با عطوفت و مهربانی همراه باشد، پذیرش آن نیز بهتر صورت می‌گرفت و چنین حواشی را به دنبال نداشت تا دشمن بتواند از صحبت‌های سو استفاده کند.

وی حتی با ابراز تعجب از رفتار این مداح گفت: با توجه به شناختی که از شخصیت او دارم، چنین رفتاری از مداحی که طرفداران بسیاری دارد و الگوی جوانان است بعید است؛ من هم اکنون اصفهان نیستم اما دوستان گفتند که اظهارات او به دلیل قطعی مکرر برق بوده است. از طرفی هم مطلع شدم که این فرد نسبت به رفتار خود آگاه شده و قرار شد که با ادبیات دیگری این موضوع را شفاف‌سازی و رفع ابهام کند.

ضربه به دین با رفتارهای دوگانه

میرفهیمی خاطر نشان می‌کند: به صورت ماهانه جلسه‌ای متشکل از مداحان بنام اصفهان و مسئول سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود و سعی کردیم که چنین مشکلاتی را در این جلسات مطرح و دوستانه آن را حل کنیم.

او با بیان اینکه مجموعه‌های نظارتی از این مداح خواسته‌اند که به دلیل صحبت‌های ناشایستی که داشته عذرخواهی کند، ابراز می‌کند: این در حالی است که او با توجه به مشورت با برخی دوستان از این کار صرف نظر کرده است اما باید با او در این ارتباط جلسه‌ای را برگزار کنیم.

پاسخگویی بعد از دهه اول محرم

همچنین خبرنگار مهر طی تماس‌های مکرر با حجت الاسلام رحمت الله اروجی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی راه به جایی نبرد و این مقام مسئول به عنوان اصلی ترین مرجع پاسخگویی در این زمینه توضیح در خصوص رفتار این مداح و روند نظارت بر چنین اتفاقاتی را به بعد از دهه اول محرم موکول کرد، که پاسخگویی در آن زمان دیگر محلی از اعراب ندارد.

آنچه از رفتار مسئولان در برابر اظهارات این مداح اصفهانی بر می‌آید این است که علی رغم تأثیرگذاری بسیار زیاد رفتار افراد مشهور و به قولی سلبریتی بر روی افکار عمومی عزمی برای برخورد با رفتارهایی که تقویت کننده دو دستگی در جامعه شده است، وجود ندارد و این گونه است که هر کس به خود اجازه می‌دهد با هر ادبیاتی در مجامع عمومی به دیگری توهین کند و تبعات رفتار خود را نبیند.

از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که هیئات مذهبی باید همواره محور همبستگی در جامعه و محلی برای ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی باشند و این در حالی است که شاهد به بیراهه رفتن مسیر برخی از هیئات به دلیل بی توجهی مسئولان نظارتی به محتوای استفاده شده در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها هستیم و چنانچه این فضای نابسامان، سامان نیابد سرنوشت خوبی را به همراه نخواهد داشت.

کد خبر 5282053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      82 23
      بایددرست‌صحبت‌کرد
      • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
        خیلی هم درست صحبت کرده کجاش بده؟ اها چون خلاف نظر چند تا مسول نظر داده و اون مسولین بدشون اومده میگید بد صحبت کرده؟؟؟!! اونا خودشون زیر سوالن
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      ما همه عزادار امام حسین هستیم ،چرا برخی آنقدر اجازه دارن تند روی کنند .کاش یه سری به بیمارستان های اصفهان بزنند ببینند چه خبر است.این جمعیت همینطور با فاصله از هم‌دوره میشوند؟! متاسفانه طلاب ما دارن تبدیل به طالبان میشوند.
      • تفکرات مرجئه IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
        24 78
        اگر تفکر ماطالبانیست تفکرات امثال تو تفکرات مرجئه مُرجِئه (به عربی: المرجئة) یا مرجئیان، فرقه‌ای کلامی از مسلمانان بودند که اعتقاد داشتند
      • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
        46 64
        آری حضرت ابراهیم هم تندرو بود که بت هارا شکست
      • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        31 39
        چرا بیخود جو میدی؟! اتفاقا دارند هیات ها مراعات می کنند. جلسات رو به فضای باز آوردند که کسی کرونا نگیره. طالبان خودتی با اون افکار تند؟ چطور اینقدر راحت تهمت میزنی؟
      • مرتضی IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        16 12
        ببینید تو صف مردم تو دذ تو در قشم و کیش و شمال و... چنان له له می زنند با بدترسن حجاب انگار نه انگار که محرم حسین ع هست .خوشبحال زمان قدیم لات ها هم حرمت ماه محرم الحرام را داشتند .اون موقع هییت ها انقدر مراعات میکنند و بعضی... چرا تا نفس هییتی ها در می اد میگید هییس غیر اسلامی حرف می زنید...
      • حقگو IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        4 8
        برعلیه مسئواین ماسون ومزدورنباید چیزی بگیم .والا تکفیر ویا طالبانیست میخانندمون
      • Izap AE ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        1 5
        درود بر شما
      • یا حسین IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        7 4
        اتفاقا کاملا درست میگید. من روی سخنم به اون اقایی که به شما گفت (المرجئه)). شک ندارم خودت و تفکرات داعشی و طالبانی از المرجئه هستی
      • مهدی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        5 13
        کاش تندتر از اینها صحبت میکرد کسی حق نداره تو دستگاه امام حسین دخالت کنه. لعنت بر اون مسوولی که گفته چارباغ جای تفریحه نه هیئت.
    • علیرضا ادیب IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      بنده هم با گفته مداح موافق هستم . شهردار برکنار شده اصفهان نهایت سعیش را می کرد تا چهارباغ صرفا محل تفریح باشه. البته مراسم فرهنگی هم خوب ولی بی بند و باری داخل چهارباغ قابل تحمل نیست
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      تصمیم گیرنده اصلی همین مداحان هستند‌اگریک مدیرارشداصفهان به همین مداح اعتراض کند فردا صبح عوض میشودحتی اگر استاندار اصفهان باشد
      • ا،ش IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
        30 17
        اول باید رفتاروسخنانی که باعث این واکنش البته نادرست ازمداح شده مورداعتراض واقع بشه قصدم رفع تقصیر از این مداح نیست،اما باید عملی که باعث این عکس العمل شده را نیز بازخواست ومحکوم کرد
      • مهدی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
        14 3
        این مداح که بود
      • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        8 18
        کامنت های ضددین رامنتشر می کنی ولی مال مرا نصفشو که درباره فرقه .... بود سانسور کردی
    • مهدی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      71 62
      یعنی اگر به روضه کسی بی احترامی کنه چیزی نباید گفت...اگر جواب دادی دو دستگی ایجاد می شود...لطفا عرضه دفاع از حریم اهل بیت ندارید...گاهی سکوت بهتر است...
      • صیاد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        5 6
        سلام کسی میدونه امشب هم هیئات هست یانه
      • رضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        4 4
        اهل بیت گفته با طبل وسنج مزاحمت برای دیگران ایجاد کنید کسی با عزاداری مخالف نیست ولی هر کسی باید حدود خودشو بدونه کجای رنیا حتی در فستیوالهای میلیونی مثل برزیل طبل وسنج بلنگوهای ازار دهند میارن
    • حسینی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      29 15
      حرف حق نمیشه زد اینو میگم تاابد......
    • سعید اصفهان IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      84 44
      ای فریاد از این زیاده روی ها، داد از این تندروها، بسه بابا، تو رو خدا بس کنید، هر چیزی حدی داره، بلندگو افتاده دست بعضی ها و دیگر هر چی دلشون بخواد میگن، مردم رو دین گریز کردید، بس کنید
      • ه IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        16 24
        برو خجالت بکش کسی که دوست نداره دینو دین گریز میشه
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      46 27
      ادبیانش تند و بد بود و نباید هم تحدید میکرد ولی بقیه حرفاش از جمله اینکه نباید عزای ابا عبدالله رو با بزن برقص مقایسه کرد درسته
      • ه IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        10 5
        احسنت درسته
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      70 47
      واقعا که باید برای اصفهان که مهد تمدن اسلام است باید تاسف خورد که یک مداح نمیتونه در چهارباغ عزاداری کند و مورد نکوهش قرار میگیرد
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      ایشون اگه راست میگه بیادمجانی براامام حسین روضه بخونه اکثرشون پولی هستند
      • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        13 31
        اگرپولی میگیرند ازجیب بابات نمیگیرند چطورشده بعضیها باپول گرفتن مداح مشکل دارن .ولی بااونایی که بیت المال را چپاول میکنن کسی کاری نداره
    • سما IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      85 20
      من اصفهانی ام و در چارباغ چیزی جز چند بستنی فروشی یا پیتزایی ندیدم متوجه منظورتون از تفریح نمیشم
      • دیوان IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        6 21
        پس مشخصه چهارباغ نرفتی تا حالا ببینی چخبره
    • صلاح IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      55 27
      باید گفت حتی طالبان هم دست از فتار حیجانی دست کشیده حالا یعنی تواین دنیا همه باید از یک نوع سلیقه پیروی کنندتو رو به خدا دست از تحجر بردارید!!!
      • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        15 14
        همه باید از سلیقه الهی تبعیت کنند
      • بینام IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        7 5
        هیجان باه دوچشمه همه روشنفکرای مملکت اینقدرباسوادن اگه این کامنت ها رایه معلم ابتدایی صحیح کنه تک میشیم
    • بینام IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      53 59
      مگه چی گفته خیلی هم خوب گفته وظیفه متدینین است که امربه معروف کنندعلیه بدحجابی سگ بازی ودوچرخه سواری
      • احمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        20 15
        بیحجابی دزدی و غارت کردن و زدن جیب مردمه...نه موی سر ی خانم بیرون باشه ...
      • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        9 12
        جمش کن خداوکیلی
      • معمتی IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        16 6
        امر به معروف را برو یاد بگیر؟ امر معروف توهین. به دیگران. نیست. و نبود ! امر به معروف همواره با انسانیت و افت به کلام بوده )
      • اصفهان IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
        0 0
        احسنت
    • امیر IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      57 69
      آقای مداح حرف درستی زدن. دمش گرم
      • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        9 7
        صد درصد. منم با حرف آقای مـداح صد در صد موافقمـ.
    • امید IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      76 48
      به عنوان یه اصفهانی خجالت کشیدم که تو همشهری منی همین
      • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        2 5
        چون اصلت اصفهانی نیستیدخودتونابهاصفهانیانچسبونیدهمه اصفهانیااصیل طرفداداین مداحن
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      9 10
      مداح کی بوده
    • لهراسب IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      44 28
      وقتی عرصه از شیران خالی شود مداح که نباید در خصوص مسایل غیر دینی در مجالس دینی صحبت کند مداح همانطور که از اسمش برمی آید مدح امام و معصومین ودر عزای آنان مداحی کند نه کار دیگر
      • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        21 9
        پ چطور سلبریتیا تو هرررررچیزی فوضولی میکنن و تز میدن و امثالکم هم به به و چه چه میکنید حالا به مداحا که میرسه میگید فقط حق مداحی کردن دارن؟؟؟
    • CA ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      61 33
      بله خب حق داره شبی میلیونی پول میگیره باید این حرفو بزنه اگر هم کرونا گفت پول داره خرج کنه ولی مردم بدبخت از کجا بیارن امپول سی میلیونی بگیرند
      • منتقد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        7 5
        چقدر راحت تهمت میزنی برای قیامتت جواب داری بدی؟
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      63 41
      برید جم کنید در دکان کسی که سلامتی جامعه و مردم براش مهم نیست برا حسین هم دارد زیر ابی می ره همینا اگه زمان حسین بودن طرف یزید بودن وگرنه به آدم یه بار میگن تجمع نکنید بیماری شوخی نداره
      • محمد IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        13 2
        چند وقت پیش زیر سی و سه پل ،پل خواجو و ...کرونا وجود نداشت.در ضمن اگه تو مراسم امام حسین می‌ترسی کرونا بگیری مثل من شرکت نکن اگه اهلش هستی مراسمات رو تو خونه از تلویزیون و فضای مجازی دنبال کنید این قدر هم تو و من نکنید هر کی رعایت نکنه مسئولیت شرعی و قانونی داره.
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      17 4
      باید رعایت ماسک زد
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      54 12
      اوضاع فرهنگی چهار باغ خیلی خراب قبل از محرم که رفتم دلم سوخت جگرم آتش گرفت نوجوان‌های را دیدم اعم از دختر و پسر که مشخص بود معتاد بودند دختران 13.12ساله با پسرانی هم سن و سال خودشان در حال سیگار کشیدن چهار باغ نشانه ای از فرهنگ و تمدن این شهر بحث از بی حجابی گذشته نو جوانها با اعتیاد در حا ل نابود
    • مسلمان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      38 28
      اگر خیلی ادعای حسینی بودنت میشه واسه حسین بخون نه برای پول و مقام ولدون وابستگی به هیچ دستگاهی. دولت عوض شد برا یه سری نون به نرخ روز خورا خوب شد
    • مهدی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      22 9
      متاسفانه ارشاد اسلامی ضد اسلامی عمل میکند اگر در کتابی که شاید هزار نفر آنرا بخوانند یک کلمه صد دینی باشد اجازه چاپ نمیدهد در فیلم سینمایی یا موسیقی هم همینطور ولی در منبر و مداحی کاملا منفعل عمل میکند موردی که امکان دارد هزاران یا میلیونها نفر از شبکه های سیما ببینند حرفه ای ناشایستی از بعضی مداحان
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      27 12
      ما مذهبی ها از بس مظلوم بودیم و جواب غیر مذهبی ها رو ندادیم پرو شدند هرچی اونا بگن طوری نیست و آزادی بیانه ما بگیم همه ناراحت میشن
      • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        2 0
        دقیقا👌👌
    • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      7 8
      من باحرف ایشان موافقم اما تذکر دارم دختر م بوسیله گشت بازخواست شده بودمردی درگشت اورا هل داده بوددر گشت حتما بایدخواهر باشد باید بامتانت ووقارنهی ازمنکرکنددختران در مرحله حساسی هستند نبایدآنان را از انقلاب زده کرد اگر من پیگیری نمی کردم وآن مردازدخترم عذر خواهی نمی کرد چگونه دیگرازانقلابدفاع میکردم
    • محمد IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      11 10
      به عنوان یه اصفهانی تأسف میخورم که کیاهمشهریام هستند
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      16 11
      درود بر شرفش درست گفته
    • ناشناس IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      20 11
      ببین آقای مداح من ذریه زهرام جدمم امام سجاد تواین وضعیت کرونا امام حسین نگفت عزاداری کن بفهمید نصف این افراد ناقل بی علامتند خودتون گول نزنید پرستاراوپزشک ها آرند پرپرمیشن جوش خودتامیزنی میلیونی پول بگیری
    • AE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      9 7
      هر کسی بایدجایگاه خودش ا بداند واینچنین افسار گسیخته در مکانی که برای نام امام حسین گروهی جمع شدهاند بیاناتی را بیان گند که به او ربتی ندارد
    • Mf IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      10 8
      دمش گرم درست گفته باید به اصلشان برگردند به فطرتشان ! فطرتشان حسینی است حال صدای یاحسین مخل آسایش است ؟ اگر برایشان مخل است باید به لقمه ها شک کرد در الفاظ نباید خود را بپیچانیم اصل مطلب را بگیریم که درست بوده
    • مهدی جووون IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      7 8
      حرفش کاملاً دقیق و درسته ولی یه مقدار تند شده که باید با سیاست حرف کاملاً صحیح را به کرسی بنشاند----دوستان جامعه ما پر شده از فساد و بی بند و باری و هزار کثافت کاری چه ربطی به صحبت کردن یک مداح، حال معروف و یا غیر معروف دارد--بصیرت عمار امیدوارم از میان نرود که اگر رفت...
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      10 7
      خوب برقشون را قطع کردند ومراسمشون را به هم زدند بایدپاسخگوباشند
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      11 13
      متاسفانه مملکت اینقدر ولبشو شده که هر کس و ناکس میکروفون دست می گیره و در مورد هر چيزي نظر می دهد مگر نه این حرفها به مداح چه ربطی دارد مداحی تو بکن پولش را بگیر برو دنبال کارت .
    • زینب IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      13 9
      به نظر من حرف حق رازده چهارباغ برای بچه های ما مرکز جالبی نیست حالا مسعولان سازمان تبلیغات به جای حمایت از این مداح حق گو میخواهند اورا وادار به عذر خواهی بیجا بکنند
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      7 6
      قرار نیست مردم ما از هر شهری و قومی و گروهی به طالبان تشبیه بشود.ولی از یکطرف هم افراط در کلام و عمل و پندار صحیح نیست(نتیجه اش میشود توابین.خوارج....)
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      11 9
      کاملا حرف این مداح درسته .....این بنده های خدا ۳ ساعت فقط میخوان عزاداری کنن ...هر روز هم بعدز مراسم تمام اثاثیه شون رو جمع میکنن ....تا کسی مبادا اذیت بشه .....بعد این همه اذیت کردن نوکرای امام حسین آیا رواست ؟....
    • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      12 5
      مشکل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین نیست چه مسلمان وچه غیر مسلمان به امام حسین احترام خاص دارند مشکل ما ادمهای بی مسئولیتی هستند که هر انچه دلشان میخواهد بر زبان میآورند وباعث رنجش ودوری جستن مردم از امام حسین میشوند
    • مجید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      7 7
      عاشورا و هیئتهای قبل از انقلاب رااکثر همین به ظاهر غر مذهبی ها اداره و پر می کردند . علاقه به ائمه به ظاهر نیست به باطن و عمل به دستورات ایشان است .
    • بی نامهرکسی یا بنده خدا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      12 21
      عزادادی امام حسین در حسینیه هاست یا در تکیه ها تو چهار باغ که جای عزاداری نیست نیست
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      12 6
      برای اینکه بی جهت مزاحمت ایجاد کردند و گفتند با روضه آرامش چهار باغ بهم ریخت مداح هم جواب درستی داد ناحق قضاوت نکنید
    • سعید ابراهیمیان IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      7 1
      ما خودمون به خودمون رحم نمیکنیم یه عده شمال هستند یه عده هم تو روضه ها بعد تو انگلیس با ۷۵ هزار نفر بدون ماسک تو استادیوم فوتبال میبینند واقعا همینیم هیچ جای دنیا ایرانی ادم حساب نمیکنند
    • سعید ابراهیمیان IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      6 0
      یه عده شمال هستند یه عده هم تو روضه ها بعد تو انگلیس تو استادیوم ۷۵ هزار نفر نشستند فوتبال میبنند بدون ماسک برای همین تو دنیا ایرانی قبول ندارند جز جهان سومی دربدر میدونند به واقعیت دیدم تو سفارت
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      10 10
      درودبر شما این آقا حرف زیادی زده شهر متعلق به تمامی شهروندان وحتی تمامی ایرانیان مسافرین عزیزی استکه به این شهر سفرمیکنن وقتی به میکروفن میرسند چاک دهانشان را باز میکنن وهر مزخرفی به دهانشان میاد میگن
    • رسول IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      7 2
      تا جایی که حافظه یاری میکنه امام حسین (ع) مردمو دعوت کرد برای جبهه حق علیه باطل برا کسی هم خطو نشون نکشید و پلان بازی هم در نیاورد
    • رحمت IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      10 8
      مداح طوطی سخنگوی صاحبش است ان که میلیونی به این پول میده مقصر است به این مداح بگو اگه مردی وامام حسین برات مهمه مجانی کار کن اگر کرد پس حرفی که از روی تراول بلند بشه هیچ تاثیر مثبتی نداره ومردم را بیشتر از دین زده میکنه همینطور که کرده است
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      11 6
      سلام کار بسیار خوبی کرده... برید ببینید چند بار بازبان خوش تذکر داده و بیان کرده وقتی گوش شنوا نیست مجبوره اینجور حرف بزنه بازم به غیرت این مداح عزیز....خدا هرچی میخاد بهش بده
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      4 6
      باسلام خدمت همه دوستان عزاداریهاتون قبول من بااصل حرف ایشون موافقم متاسفانه مابچه مذهبیهاجامعه روخالی کردیم...مخصوصا جاهای شلوغوپررفت و آمدشهرهادیگه اصلابویی ازمذهب و مذهبیهانداره..اما دوموردهست که بایدبهش توجه بشه...اول اینکه واقعاتواین اوضاع و این شرایط نبایدهیاتی به این بزرگی و اونم درمرکز شهرکه
    • ابوالفضل IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      14 4
      تو اگه خیلی دلسوز اهل بیت بودی و صداقت داشتی شش سال پیش که ما توی سوریه داشتیم زیر شلیک موشکهای تاو و جاولین آمریکایی دست داعش تیکه تیکه میشدیم یه سر میزدی ببینی اونها که حرف و عملشون یکیه چیکار میکنن. اینجا صداتو بالا میبری فقط... دفاع از اهل بیت فقط با زبون آره؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      9 4
      حرف حق تلخ است
    • محسن IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      3 2
      کسی مخالف امر به معروف و نهی از منکر نیست اما باید به شیوه صحیح باشد تا جواب عکس ندهد ... بهترین جواب مداح به نظرم داستان حضرت موسی در قرآن است انجا که خدا می فرماید ((به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته است و با او سخنى نرم گوييد شايد كه پند پذيرد يا بترسد»
    • محسن IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      8 3
      در زبان نرم اثری است که در زبا تند نیست
    • امیر انصاری IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      17 4
      من تیپ میزنم شلوار پاره میپوشم ولی امام حسین و اهل بیتم قبول دارم ولی به خاطر چرندیات این سری مداهان چند ساله هیئت نرفتم یه سری مسئول و افراد به اصطلاح مومن افراطی چیزی جز اسلام گریزی نیاوردن دست بر دارید از این ریا کاری
      • پاچه پاره IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        0 1
        عزیزم شما بیا هیات ما. همه پاچه پاره ایم.
      • ناشناس IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        1 0
        پس چرا وقتی غیرمذهبیها حرفهای تند و توهین به مذهبیها میکنند ازشون زده نمیشوید تند روی در هر آیین و عقیده ای ناپسند است چه مذهبی چه غیرمذهبی
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      13 5
      اینها قدرت بگیرند از خوارج خطرناک‌تر هستند شک نکنید
    • ملیح IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      9 11
      به نظرم به قدر کافی فضاهای بزرگ و مجلل برای مقاصدمذهبی و روضه خوانی اختصاص داده شده چهارباغ صرفا مرکز خرید وپیاده روی و دوچرخه سواریه نمیشه به اسم اینکه مذهبی هستید وارد حریم تعریف شده مردم بشید چهارباغ برای پیاده روی و دوچرخه سواری بازسازی شده نه روضه خوانی
      • اصفهانی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        3 1
        کاش محل پیاده روی و دوچرخه سواری بود..چهارباغ تبدیل شده به منطقه آزاد برای ارضا و هوس بازی دختر پسرا ..خیلی راحت همدیگه رو میبوسن با هم سیگار میکشن و .....
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      13 8
      خیلی هم حرف درست وبجایی زد.چندوقت پیش که آب رابازکرده بودند لب سی وسه پل وخواجو جای سوزن انداختن نبود کسی اعتراض نمی کرد وکسی به فکر آسایش مردم ویاسلامتی مردم نبود.کسی بفکرپرسنل بیمارستانهانبود الان به محرم که رسیده همه یهو ازکروناترسیدن هرچندالان هم جاهایی مثل صفه وزاینده رودو... بزم تفریحشون گرمه
      • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        11 5
        خیلی هم درست گفته وبه جا بی خود اعتراض میکنند انوقت که اب باز شده وجمعیت لول لول مرقصیدن کسی به فکر بیماری وکادر درمان بود که به خاطر عزاداری همه رگ غیرت باد کرده حتما معترضین از همین پاچه کوتاه وشلوار پاره ها هستن
      • ناشناس IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        0 0
        درسته👌👌
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      7 1
      سلام می‌توانست بهتر امربه معروف کند
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      9 0
      سلام اصفهان رافقط با خ چهار باغ نشان میدن چرا از زینبیه هیچی نمیگن
      • فرشاد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
        4 0
        اونجا که یا ابالفضل
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      11 10
      الحق و الانصاف که حرف حق زده.دمشم گرم.خوبه که بعضی مسولین حد و حدود خودشونا بدونن.همین بچه هیئتیا پای غربالگری و ضدعفونی و سیل و زلزله و....خط مقدم جهاد هستند حالا هم یه هیئت گرفتند با رعایت تمام پروتکل ها.اما یه سری ازک بزک کرده نشستن تو خونه هاشون و فقط نقد و انتقاد میکنن به همممممه چیز
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      7 6
      احسنت بر مداح عزیز
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      6 6
      بهتر از این نمیشه به اسلام و مسلمین توهین کرد؟؟؟؟!!! البته این آقای مداح متکی به جاهایی بوده که چنین اظهاراتی کرده یا مثلا میخواسته طالبانی عمل کنه تا جامعه بشه جامعه طالبانی
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      5 6
      درست گفته
    • علی‌رضا عزیزی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      6 4
      سلام،حتمادلیل قانع کننده‌ای برای مطالبی که گفته داره،بایدبررسی شود
    • بی نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      5 3
      هر انسانی با هر عقیده ای در محضر سید الشهدا محترمه ما که خودمون هرکدوم یه طوری گناه میکنیم حق نداریم بقیه رو قضاوت کنیم نباید از این موضوع بگذریم که برخی افراد مذهبی نما باعث دلزدگی مردم از دین میشن وگرنه برا امام حسین همه احترام قائل مشکل با اونجاییه که از دین و احکامش به نفع خودشون استفاده
    • مهدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      6 6
      واقعا جای تاسف داره که یه مسول چهارباغ به جای اینکه جلوی بی بند وباری را بگیره تو چهارباغ ..میاد وتذکر میده چهار باغ جای هیچ گونه هییات مذهبی و پلیس وبسیجی نیست ....
      • مرتضی IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        4 1
        بدترین وضع حجاب ، ارتباط نامشروع دختران با پسران ..دولت روحانی بسیج کامل حذف شد .انشالله در دولت فعلی ارزش امر به معروف بیشتر بشه
    • مهتاب IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 1
      پارسال توی چهارباغ حمید علیمی مداحی میکرد همه مردم رفته بودند زنجیر و سینه میزدند جای سوزن انداختن نبود فیلمش هست توی اینترنت حالا این مداحه که اسمشم نمیگن حتما حسودی کرده و حرصش گرفته که چرا حمید علیمی انقدر طرفدار داشته و برای خودش شلوغ نشده این حرفا را زده که حرصشو خالی کنه سر مردم🤔😉
      • علوی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        0 0
        😬لطفا بین بچا محله اختلاف نندازین😬
    • صدیقه جعفریان IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      1 2
      من هم بارها با چادر به چهار باغ عباسی رفته ام وهیچ موردی بردایم پیش نیامده است خرید کردهام فست فود وبستنی وابمیوه هم خوردهام لطفا دست اژقطبی شدن بردارئد
    • مرتضی IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 0
      مسیولیین از بی کفایتیشون بترسند هیچ کاری نکردند دنبال این باشند کاری برای مردم کنند نه دنبال حاشیه سازی به نام روشنفکری تو دین که باعث خیانت به دین و نادیده گرفتن هییت و مذهبی ها میشه ،باشند
    • مرتضی IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      5 2
      هییت در چهارباغ بسیار عالی و با شکوه بود ودستسون درد نکنه .دست تک تک خادمین حسین ع را از دور میبوسم
    • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 3
      ضربه ای که بعضی مداحان به اسلام زدند،معاویه ویزید نزدند.
    • نامدار IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 3
      سلام بر حسین (ع) با این دودستگی بیخود که درست کردین.. دین گریزی بین جوان‌ها زیاد شده من در روز با جوانهای زیادی روبرو میشم که اصلا حاضر نیستن درباره دین حرفی بزنن همشم مقصر کسایی هستن که تو دوتا جناح قرار دارن وادعای علمداری ولایت وهم دارن ولی تنها چیزی که ندارن ولایت مداری هستش
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      3 0
      چرا صحبت های قبل و بعدش را نمیگذارین !!!! به این مداح توهین کردن یکی از مسئولین به خاطر حضور جلسه تو چهارباغ توهین کرده و گفته چهار باغ قرار بوده محل آرامش باشد و یه سری حرف های دیگه خب معلومه به این مداح معروف که افتخار شهر و کشورمونه بر میخوره،آخه ذکر امام حسین کجاش مخل آرامشِ!!!؟
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 3
      خدایا تا کی این ملت میخوان فقط به مسائل مذهبی و چیزهایی که باعث تفرقه بین آدم ها میشه فکر کنن.بسه دیگه یکم فکر پیشرفت مملکت باشید کجان کساتی مثل ابن سینا و ابو ریحان و مولاناو...یا ادیسون و انیشتکه هر کدام به نحوی تو دنیا معروف شدن.درحالیکه دین خودشونم داشتن.تو را خدا وقتتون را صرف چیزهای مهم کنید.
      • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        2 0
        یزدیها هم خیلی به فکر پیشرفت و ریاست طلبی خود بودند یک کم تفکر
    • سلطانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      4 4
      متاسفانه امثال این دوستان و هم فکراشون ضربه ای به تشیع زدن ک آمریکاو انگلیس و اسرائیل قرن ها نتونستن بزنن باتفکرات داعشی و طالبانیشون فقط دین و امام حسینو مطعلق ب خودشون دونستن و جز تفرقه و توهین ب بقیه کاری نکردن.خود امام حسین ع فردا اولین نفر جلو اینها و امثال این دوستانو میگیره.ب خودتون بیاین
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      5 5
      کلا نباید سلب آسایش دیگران کرد هر جور صدای بلند و حرف زشت بده بخصوص از کسی که ادعای خدافهمی داره
      • باقری IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        2 1
        یه جوری میفرمایید صلب آرامش انگار که گذر چهارباغ منزل پدرتونه😂
    • یاوران IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      4 2
      رحمت به شیر پاک این مداح چه چهارباغ حسینی راه انداخته و تمام ناپاکیها برداشته شده امام زمان عج یاورت باد
    • جهان IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 0
      عینک مناسب بزنیدمعلومه پروتکل هارعایت شده
    • جهانبخش IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      3 0
      یه عده ای عرضه ندارن ناموسشون راجمع وجورکنن تااسم حجاب میادمیگن جمش کن چون خودشون هم میخوان که جامعه بازباشه اونهام چشماشونو سیرکنند
    • عبادلله IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      3 0
      تعریف بدحجابی راخوب اومدین اتفاقابیشترین دزدی توهمون دولتی شدکه باشعارسکس وبی حجابی سال 96بهش رای دادید
    • باقری IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      3 1
      دمش گرم خیلی قشنگ گفته
      • بهار14 IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
        0 0
        ایول اینا خوب اومدی
    • سید محمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 4
      باسلام هرگونه صحبت که باعث درگیری واختلاف باشد درزمانی که هنوزدولت وزیران خودرا ازمجلس تحویل نگرفته است محکوم است وبوی اختلاف می دهد ماامروزباید برای هرکاری ازقانون استفاده کنیم دعوای حیدری ونعمتی تاریخ انفضاء آن گذشته است .
    • مریم IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      2 0
      اونها هر جور می خواهند هتک حرمت می کنند این وری ها باید ادب داشته باشند به نظر من باید فحش داد به کسی که بهت فحش می ده و زد تو گوش کسی که تو گوشت می زنه یه مشت بی غیرت خفه می شن
    • رز IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      0 5
      این مثلاً مداح هرکه هست اول باید ادب یاد بگیرد بعداً اگر نیاز بود وفهیم تر از او نبودموعضه کند
      • میثم IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        0 0
        لطفا چرت نگین ادب برا امثال شماست که هیچ وقت نداشتید و نخواهید داشت کسی که از بچگی پا منبر بزرگ‌شده شور داره ولی باشعور که اونم ندارید قضاوت کار خداست گفتم بازم میگم گناه مردما نشورید
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      0 0
      بله قدیم وقتی داشتن یکی از علمای معروف رو انگلیسی ها اعدام میکردن کسی نیومده بود اعتراض خود انگلیسی ها هم تعجب کردن میدونی چرا چون عاشورا بود مردم داشتن عزاداری میکردن خوب روضه خوندن خوب سینه زدن و خوب گریه کردن بعد نماز خوندن و نظریشون رو گرفتن و رفتن خونه اون عالم مجاهد هم راحت اعدام شد
    • ندا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 2
      ای کاش تو قرن ۲۱ یاد میگرفتیم توان پذیرش هر قوم و مذهب و آیینی را در کنار هم مسالمت امیز یاد میگرفتیم و ای کاش یاد میگرفتیم که به عقاید هم احترام بزاریم. فرهنگ غرب یک روز شاهد راهپیمایی دوچرخه سوارن برهنه دوستدار محیط زیست و طبیعته و یک روز هم شاهد راهپیمایی عزاداران شیعه روز عزای حسین .
    • روبن IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 0
      بابا این مسئولان همه میلیاردی جیب ملت و خالی کردن و دم از همه چیم میزنن
    • مهتاب IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      این مداحه کیه. اسمش چیه ما در مورد کسی که نمیدونیم کیه داریم بحث میکنیم مسخرست اسمش را اعلام کنید بفهمیم کیه
      • میثم IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
        0 0
        ایکاش بعضی از آدما تو کارایی که بهشون مربوط نیست دخالت نمی‌کردند اصلا نمیدونین راجب کی حرف می‌زنین من خودم اونجا بودم خیلی سخن حق به جایی بوده حرف ایشون الان دیگه آزادی بیش از حد داره به سمت عاری می‌ره الکی هم گناه بقیه رو نشورید خیلی ممنون
    • گوگردچیان IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 2
      خیلی هم درست گفته بهترین مداح توایرانه واقعاامام حسینیه توایران هرکی حرف حق بزنه مقصره براچی معذرت بخوادخیلیم اقاس خدابرااصفهانیاحفظش کنه
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 0
      باسلام وقت بخیر خدا قوت یکی از مشگلات ما اینه اما فقط یکیش که اونم ی مسیله شخصیه و مشکلات اولویت دار مردم مثل فقر گرانی بازنشتکان زنان کودکان کارربی سرپرست و اعتیاد و سو استفاده مدیران قبلی و تا حدودی فعلی معاونین حتی حراستها که با ایشان همراه بوده ووهستن و تعریف جایگاه برای خودشون بورکراسی اداری
      • دلشکسته IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
        0 0
        خبه اینا یکی از مشکلاتمون😁
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      به هر دو طرف ادب شرط ایمان است. شیعه واقعی باشیم. برای خدا حرفمان، تفکرمان، عمل مان باشد.
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      ازروضه کسی کرونانمیگیره اعتقاداتتون ضعیفه کربلا بااون شلوغیاصلا ۸۰تاکروناگرفتن ازاول کروناتاحالا
    • Alireza US ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 2
      دوستان.این بنده خدا عقلش و از دست داده بود من اونجا بودم.اول باید بگم ک چهارباغ یک مرکز خرید هست.مسجد که نیست.هر چیزی جایی داره و چهارباغ با این سرو صدا های گوش خراش قابل تحمل نیست. این تفکرات طالبانی هست مسلمان ریا نمیکند مسلمان صدای مداحی و اذانش غیر مسلمان و اذیت نمیکند.چطور توهین ب مردم کرده؟
    • احمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 1
      من فکر میکنم هرچیزی جای خود را دارد اگر قرار باشه کشورمون به ماتم سرا تبدیل بشه وفقط نوحه سرای ،عزاداری درش رونق پیدا بکنه ومردم رو همش در راه گریه ناراحتی ببینیم دیگر در آینده مردم نرمالی نخواهیم داشت وافسردگی در بین مردم موج خواهد زد.چه ای‌بی داره شادی
    • مریم IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      خدا این اقای مداح حفظ کنه ماشاءااله به شما
    • دلشکسته IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      خوشبحال خودم که قرنطینه تو خانه نشستم نه پیاده روی میرم نه خرید برای خرید آدم پول میخواد که نیست پس دیدن مغازه جز احساس افسردگی چیزی نداره اونم با این قیمتها .پس تو خانه بی خبر از دیگران نه روضه میرم که کرونا بگیرم یا به کسی بدم فقط خانه ی پدر و مادرم میرم و تمام