۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

امروز پخش می‌شود؛

بررسی کتاب «امام حسین(ع)» محمدجواد گودینی در برنامه سیم‌وزر 

بررسی کتاب «امام حسین(ع)» محمدجواد گودینی در برنامه سیم‌وزر 

برنامه «سیم و زر» امروز دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ به نقد و بررسی کتاب «امام حسین(ع)» نوشته محمدجواد گودینی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، در برنامه «سیم و زر» این هفته محمد آسیابانی در باره کتاب «امام حسین (ع)» با نویسنده این اثر محمدجواد گودینی» استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت‌وگو می‌کند.

محمد جواد گودینی که بیش از ۳۰ اثر در موضوعات ادبی، تاریخ اسلام، سیره اهل بیت (ع) و قرآن پژوهی تالیف کرده، در کتاب «امام حسین (ع)» می‌کوشد فرازهایی از زندگانی سرور آزادگان و حق طلبان و ظلم ستیزان حضرت حسین بن علی (ع) را با بهره گیری از منابع تاریخی- روایی معتبر شیعه و اهل سنت به تصویر کشد.

کتاب از سه فصل تشکیل شده است. فصل نخست آن به شرح حال امام سوم شیعیان و سبط دوم حضرت ابوعبدالله الحسین (ص) اختصاص یافته و در ادامه، به فرزندان امام (ع) اشاره مختصری می‌شود، فصل دوم این کتاب تاریخی- روایی به بررسی گوشه‌ای از فضیلت‌های امام حسین (ع) پرداخته و به برخی صفات اخلاقی امام (ع) همچون شجاعت و جنگ آوری، رادمردی و بزرگواری، بخشش و جود، دانش و حکمت، فروتنی و زهد، عبادت و بندگی و … اشارت می‌رود و در فصل سوم و پایانی این اثر حادثه تمدن ساز عاشورا و قیام پربرکت سالار شهیدان (ع) مورد واکاوی و تحلیل تاریخی قرار گرفته و در پایان نیز بر اساس روایات به فضیلت زیارت امام (ع) و بخشی از آثار و برکات مادی، تربیتی و معنوی این زیارت عظمی اشاره شده است.

برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار ساعت ۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کد خبر 5282467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha