۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴

رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان:

موانع ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام پیگیری قضائی می‌شود

موانع ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام پیگیری قضائی می‌شود

اهواز- رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان گفت: مشکلات بندر امام از جمله موانع ترخیص کالا در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر در اسرع وقت بررسی و حل و فصل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صادق مرادی ظهر امروز دوشنبه به همراه معاونان قضائی و رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر امام خمینی (ره) در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور تعیین تکلیف فوری و تسهیل فرآیند ترخیص کالاهای رسوبی و تجمیع شده به ویژه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از قسمت‌های مختلف ایستگاه‌های تخلیه، بارگیری و انبارهای پایانه‌های غلات و کالاها اساسی بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد

وی اقدامات انجام شده را به منظور رفع مشکلات و موانع ترخیص کالاهای اساسی در این بندر مورد بررسی قرار دارد و علاوه بر تذکر به مسئولان ذی‌ربط در راستای تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، دستورات ویژه‌ای را در این خصوص صادر کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بر تسریع روند ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک بندر امام خمینی تأکید کرد و گفت: سلامت کالاهای وارداتی باید توسط نهاد ذی‌ربط با جدیت و سرعت بیشتری بررسی شود تا محصولات پس از ورود به این محدوده درگیر سنجش سلامت برای ورود به کشور نباشند.

وی با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالاهای اساسی باقی‌مانده در این بندر تأکید کرد: مشکلات این مجموعه در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر در اسرع وقت بررسی و حل و فصل شوند.

مرادی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی، ترک فعل مدیران مربوطه در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود، سهل انگاری صاحبان کالا را از عوامل مؤثر در ترخیص نشدن به موقع و انقضای تاریخ مصرف این اقلام برشمرد.

کد خبر 5282705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha