۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۲

معاون تبلیغات گلستان:

تأسی به مکتب عاشورا از مهم ترین مولفه های پیروزی انقلاب است

تأسی به مکتب عاشورا از مهم ترین مولفه های پیروزی انقلاب است

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، تاسی به مکتب عاشورا و تجلی ولایت پذیری برای مقابله با طاغوت بود.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی کمیته برگزاری عزاداری تا کنون، حدود ۴۰۰ ناظر در قالب تیم‌های نظارتی و همیاران سلامت از بیش از هزار هیئت فعال، بازدید و وضعیت برگزاری مراسم عزاداری را از نزدیک بررسی کردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: نتایج این بازدیدها حکایت از پیوست عقلانیت و معنویت و عمق نگاه مؤمنین و دلدادگان به سیدالشهدا (ع) به رعایت شایسته و قابل تحسین دستورالعمل‌های بهداشتی در حین مراسم عزاداری دارد که مایه مباهات است.

وی گفت: عرض ارادت فاخر و حفظ سلامت در هیئات مذهبی گلستان همواره یک تکلیف مهم قلمداد می‌شود و اکنون که در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا دلتا هستیم، انشا الله بتوانیم درکنار عرض ارادت به ساحت قدسی سیدالشهدا علیه السلام و بسط فرهنگ عاشورایی، با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و هماهنگی با ستاد ملی، بستر ریشه کنی ویروس منحوس کرونا بیش از گذشته فراهم شود.

دیلمی افزود: تشکل‌ها و هیئات مذهبی سرمایه و مؤلفه‌های قدرت نرم نظام دینی و همواره در طول انقلاب اسلامی الگوی عملی مقابله با بحران‌ها هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی برنامه‌های هیئات شاخص استان در فضای باز، در بازده زمانی حداکثر دو ساعت و با حفظ تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، تاسی به مکتب عاشورا و تجلی ولایت پذیری برای مقابله با طاغوت است.

دیلمی گفت: اراده ملت بیدار و ولایت مدار به همراه تاسی به مکتب عاشورا از جمله مؤلفه‌های شاخص و فاخر و رمز حیات و تعالی انقلاب اسلامی در جنگ تمدنی است لذا فصل رویش محرم، فرصت بی بدیل و بی نظیر برای بسط ارزش‌ها و تعمق بخشی به باورهای دینی و حضور مردمی در عرصه تبلیغ اسلام ناب است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتضایی و شیوع بیماری کرونا براساس برنامه ریزی های انجام شده و با همت مومنانه و تفکر انقلابی و جهادی، تشکل‌های دینی و مذهبی، محرم امسال صحنه تجلی فاخر همبستگی اجتماعی و مسئولیت پذیری بود و از همه ظرفیت‌ها برای پیوند گفتمان عاشورا در عرصه خدمت رسانی به مردم و آغاز مرحله دوم رزمایش فاخر مواسات و همدلی و راهبری هسته‌های تبلیغی برای تبیین عزت و اقتدار حسینی و درس‌های عاشورا استفاده خواهد شد.

کد خبر 5284174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha