۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۴۷

اشرف غنی:

فرار نکردم و برای جلوگیری از خونریزی مجبور به ترک افغانستان شدم

فرار نکردم و برای جلوگیری از خونریزی مجبور به ترک افغانستان شدم

رئیس جمهور فراری افغانستان در پیامی تصویری گفت که فرار نکرده است و هدفش از خروج از افغانستان جلوگیری از خونریزی در این کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان در بیانیه ای هدف از خروج خود از افغانستان و تسلیم شدن در مقابل طالبان را جلوگیری از کشتار و خونریزی در این کشور اعلام کرد.

غنی در پیامی تصویری گفت: نحوه خروج من از افغانستان به گونه‌ای بود که حتی نتوانستم دمپایی‌هایم را عوض کنم و کفش بپوشم و تمام اسناد شخصی، لپ تاپ و کتاب‌هایم که برخی اسناد محرمانه دولتی بود به چنگ دیگران افتاد.

وی با بیان اینکه از افغانستان فرار نکرده و مجبور به خروج از این کشور شده است، افزود: من در امارات هستم تا از خونریزی جلوگیری شود و در حال رایزنی برای بازگشت دوباره به افغانستان هستم. به من پیام داده بودند که اگر نروی افغانستان مثل سوریه و یمن می‌شود.

غنی پیرامون اتهامات علیه خود درباره خارج کردن پول از افغانستان گفت: من هیچ چیزی با خود نیاوردم و با دمپایی‌هایم خارج شدم و حتی وقت نکردم کفش بپوشم. خارج کردن پول از افغانستان توسط من دروغ است.

کد خبر 5284287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد رضا IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      1 1
      سلام اشرف غنی که فرار نکرده با چند خودرو پر از پول در رفته.کاش اندازه حسین فهمیده بسیجی ۱۳ ساله جربزه داشتی. 2
      • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        0 0
        به نفع مردم است که رفت اگر با طالبان جنگ می کرد این مردم هستند که آواره می شدند من شناختی از این آقا ندارم که واقعا فرار کرده یا کنار رفته ولی حکومت طالبان از کشت و کشتار مردم بهتر است و مردم پس از مدتی می توانند آرام آرام حکومت را به دست بگیرندد
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      1 0
      من خودم نوجوانی رزمنده بودم به چشم بارها دیدم هیچ چیزی جای شجاعت ایمان اخلاص ازخودگذشتگی و وطن دوستی بسیجی ها رو نمگیره فکرمیکنم بسبجی ها جنس شون یک چیز دیگری بود چیزی که برایشان اهمیت نداشت وحاضربودن برای وطن تقدیم کنن جان بود وان را هم دادن وکشوررو حفظ کردن یک وجب خاک ایران عزیز رو به دشمن ندادن
    • ایراندوست IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      1 0
      جناب اشرف غنی : وقتی فهمیدم که تو حتی فرصت نکردی کفش بپوشی و با دمپائی از افغانستان خارج شدی خیلی دلم برایت کباب شد. تو چقدر خوب بودی و ما قدر تو را ندانستیم ! ایکاش تمام مزدوران امریکا مثل تو اینقدر از خود گذشته بودند. به زودی راهی اوگاندا خواهی شد تا در انجا یک جنگ نرم را علیه طالبان شروع کنی !
    • دانیال IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      1 0
      آخه با شرف چرا تو روز روش دروغ میگی؟تونستی کت شلوار شیک بپوشی ولی نتونستی کفشتو عوض کنی ،دروغ چرا میگی ؟یعنی ما الان تصویرت با کت و شلوار دمپایی ما دیدیم داشتی از هواپیما خداحافظی میکردی؟تو هم مثل پهلوی ما چاره ای جز دروغ نداری که کلی ثروت با خودش برد بعد گفتن یه مشت خاک از ایران با خود برد
    • آریا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      1 0
      الهی آمریکاراهت ندادن نه اینارسمشون بافراری هاهمینه مهره سوخته شدی آره همتون هیچی نمی برین ولی بعدتاهفت پشت تون بابادهوا مفت می خورن ومی گردن تودنیا