۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰

در تماس تلفنی امروز؛

اردوغان و پوتین درباره هماهنگی با دولت آتی افغانستان توافق کردند

اردوغان و پوتین درباره هماهنگی با دولت آتی افغانستان توافق کردند

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در تماس تلفنی امروز درباره هماهنگی با دولت آتی افغانستان به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه امروز شنبه در تماسی تلفنی درباره تحولات افغانستان گفتگو کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، اردوغان و پوتین طی گفتگوی تلفنی امروز مسائل منطقه ای، گسترش روابط دو جانبه و آخرین تحولات افغانستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

رییس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی خطاب به همتای روسی خود گفت: در صورت ایجاد شرایط مناسب می توانیم در آینده نیز به مدیریت فرودگاه (حامد کرزی در) کابل ادامه دهیم. دولت جدیدی که در افغانستان تاسیس خواهد شد، باید فراگیر بوده و نظر اکثریت مردم افغانستان را برآورده کند.

وی در این باره افزود: آغاز مذاکرات صلح و امنیت میان طالبان و سران افغانستان در کابل امیدوار کننده است.

به گزارش آناتولی، اردوغان و پوتین درباره اینکه در روابط با دولت آتی افغانستان هماهنگی داشته باشند نیز به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین هم امروز با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: در گفتگوی تلفنی امروز میان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه وضعیت افغانستان به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و در خصوص اهمیت تأمین ثبات و صلح در این کشور، رعایت دقیق نظم و قانون تاکید شد. طرفین توافق کردند تا هماهنگی های دوجانبه در مورد مسائل افغانستان تقویت شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: رؤسای جمهور دو کشور حادثه سقوط هواپیمای «بی ئی ۲۰۰» در تاریخ ۱۴ اوت را مورد رایزنی قرار دادند. رجب طیب اردوغان در بر مشارکت قابل توجه خلبانان روسی در مبارزه با آتش سوزی جنگل های ترکیه تاکید کرد و از کمک‌های ارائه شده صمیمانه قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، طرفین در این تماس تلفنی همچنین در خصوص موضوعات مرتبط با همکاری تجاری و اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی گفتگو کردند.

کد خبر 5285885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha