۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان:

رسانه‌های انقلابی با غول‌های رسانه‌ای دنیا مقابله کنند

رسانه‌های انقلابی با غول‌های رسانه‌ای دنیا مقابله کنند

اهواز- فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: رسانه‌های انقلابی باید راه‌های مقابله با جریان غول های رسانه‌ای دنیا را پیدا کنند و به جنگ با آنها بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور بعد از ظهر امروز یکشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران که در تالار امام خامنه‌ای مجموعه فجر اهواز برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای ایران به‌خصوص شهدای مدافع حرم و رسانه اظهار کرد: امروزه در دنیا یکی از موضوعات بسیار مهم در برشماری مؤلفه‌های قدرت است که سرزمین یکی از آنهاست؛ کشوری که سرزمینی وسیع و قابل دفاع داشته باشد به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت برای آن کشور برشماری می‌شود.

وی افزود: دومین مؤلفه آن جمعیت است؛ داشتن یک جمعیت بومی، فعال و جوان برای کشور از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری محسوب می‌شود؛ همچنین نیروهای مسلح قدرتمند متکی بر توانمندی‌های بومی آن کشور از مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: داشتن ظرفیت‌های اقتصادی پایدار که می‌تواند در حوادث سخت بنیه اقتصادی کشور را پایدار نگه دارد، جزو مؤلفه‌های قدرت است؛ البته موارد دیگری مثل ایدئولوژی و مذهب نیز که برای مردم مشترک باشند از دیگر مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شوند.

سردار شاهوارپور تشریح کرد: امروز رسانه یکی از مؤلفه‌های قدرت نوظهور است که همه حوزه‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد چرا که رسانه جایگاه غیرقابل‌انکاری دارد و مسئولان، مدیران و مردم تحت تأثیر رفتار رسانه‌ها هستند؛ حتی برخی مواقع مسئولان سعی می‌کنند که رفتارشان را متناسب با خواسته‌های رسانه انجام دهند که در این صورت اگر رسانه با نگاه اقتدار ملی و بومی عمل نکند، مسئولان را برای عمل به وظایف و حتی مردم را به‌اشتباه می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در مقابل ابرقدرت رسانه‌ای یا غول رسانه‌ای امروز دست ما خالی و امکانات ما کم است، ادامه داد: امروز غول رسانه‌ای در تلاش است که نگاه مسئولان و جمعیت‌ها را به همان سمتی که می‌خواهد، هدایت کند؛ انگاره‌های غلطی که امروز غول رسانه‌ای در دنیا دنبال می‌کند، سر منشأ آن به دست ابرقدرت‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها و ابرقدرت‌هاست که به دنبال جریان سازی برای مسیر رسانه‌ها هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: وقتی ناوهای آمریکایی که هر کدام برای خود یک جزیره بزرگ با صدها هواپیما و قایق محسوب می‌شوند به خلیج‌فارس آمدند، بررسی کردیم که چطور باید با آن مقابله کرد که در نهایت دیدیم که امکان معادله پایاپای وجود ندارد؛ همان‌طور که در جنگ تحمیلی امکانات ایران در مقابل رژیم بعث عراق برابر نبود ولی این بار راه‌های دیگری را انتخاب کردیم که قایق‌های پرنده یکی از آنها است؛ امروز یکی از نگرانی‌های استکبار همین قایق‌های انبوه است که می‌تواند با ناو درگیر شود.

سردار سرتیپ شاهوارپور با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های انقلابی باید راه‌های برون رفت از جریان غول رسانه‌ای دنیا را پیدا کند و با این روش به جنگ با آنها بپردازد، یادآور شد: امروز هیچ راهی به غیر از استقلال و تکیه بر خود نداریم؛ آمریکایی‌ها ۲۰ سال در افغانستان حضور داشتند و افغان‌ها فکر می‌کردند که کشور به بهشت تبدیل می‌شود ولی بعد از ۲۰ سال طالبانی که ادعای از بین بردنش را داشتند با یک قدرت وسیع‌تر، سازمان‌یافته‌تر و ادبیات بروزتر وارد عرصه و صحنه شد؛ بنابراین معلوم است که تکیه بر استکبار و امید به آنها با هیچ مساوی است.

وی با اشاره به اینکه استقلال، عزت و اقتدار ملی را به این راحتی به دست نیاوردیم و به همین راحتی از دست هم نمی‌دهیم و باید با همه توان از آن حفاظت کنیم، گفت: همه افراد فعال در حوزه خبرنگاری، نیروهای مسلح و کسانی که به‌عنوان دولتمردان از مردم رأی می‌گیرند، نمایندگان مجلس که قانون وضع می‌کنند و دیگر اقشار در یک جبهه واحد هستیم و اگر کسی در مسئولیتی که به این شخص تحویل داد شده خوب عمل نکرد، دشمن ازآنجا نفوذ و وضعیت را متزلزل می‌کند و اوضاع نگران‌کننده می‌شود؛ بنابراین همه ما در این جبهه واحد برای پیشبرد، پیشرفت، توسعه، آبادانی و استقلال کشور کار می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه خبرنگاری یک رسالت است، اظهار کرد: حوزه امیدآفرینی یکی از بخش‌های مهم و خط قرمز بایدهای خبرنگاری است یعنی باید تلاش کنیم که مردم به آینده امیدوار باشند.

سردار سرتیپ شاهوارپور عنوان کرد: پاسداری را رسالت می‌دانیم و اصلاً قابل‌مقایسه با شغل نیست؛ پاسداری زمانی معنا پیدا می‌کند که پاسدار شبانه‌روزی دغدغه مردم را داشته باشد و دغدغه در ایام تعطیل باید چند برابر روزهای کاری باشد.

به گزارش مهر در این همایش از «کوثر کریمی» خبرنگار خبرگزاری مهر تقدیر شد.

کد خبر 5286574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha