۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲

رجب طیب اردوغان:

در حال انجام دیپلماسی فشرده‌ای درباره تحولات افغانستان هستیم

در حال انجام دیپلماسی فشرده‌ای درباره تحولات افغانستان هستیم

رییس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: ما در حال انجام دیپلماسی بین‌المللی فشرده‌ای در خصوص تحولات افغانستان و مسئله مهاجرت غیرقانونی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما در حال انجام دیپلماسی بین‌المللی فشرده‌ای در خصوص تحولات افغانستان و مسئله مهاجرت غیرقانونی هستیم.

رییس جمهور ترکیه در این باره ادامه داد: ما برای اطمینان از ثبات در منطقه، محافظت از کشورمان در برابر فشارهای مهاجرت و اطمینان از امنیت و آرامش ملت خود تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

از سوی دیگر، «فخرالدین آلتون» رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه هم با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی ادعای برخی رسانه‌ها درباره ایجاد مرکز پناهندگی برای افغان‌ها در ترکیه را تکذیب کرد.

آلتون در این باره نوشت: وزارت خارجه کشورمان به سرعت این خبر را تکذیب کرده است. هم اکنون نیز من تاکید می‌کنم، چنین درخواستی از ترکیه نشده و در صورت دریافت درخواست نیز ترکیه آن را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها با استناد به مصاحبه وزیر دفاع انگلستان با روزنامه «میل آن ساندی» مدعی ایجاد مرکز پناهجویان افغان در ترکیه شده‌اند، تاکید کرد که وزیر دفاع انگلستان در هیچ بخش از سخنان خود اشاره‌ای به ترکیه نکرده است.

گفتنی است برخی رسانه‌ها با استناد به مصاحبه اخیر وزیر دفاع انگلستان مدعی ایجاد مرکز پذیرش پناهجویان افغانی در ترکیه شده اند که قرار است به انگلستان انتقال یابند.

وزارت امور خارجه ترکیه هم دیشب با انتشار اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده در این رابطه را تکذیب کرده بود.

کد خبر 5287554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha