۲ شهریور ۱۴۰۰، ۶:۱۰

با تاکید بر مسائل امنیتی؛

مشاوران بایدن درباره تمدید حضور آمریکا در کابل به او هشدار دادند

مشاوران بایدن درباره تمدید حضور آمریکا در کابل به او هشدار دادند

رئیس جمهور آمریکا قرار است به زودی درباره تمدید و یا عدم تمدید حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل تصمیم گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک منبع نزدیک به کاخ سفید اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا به زودی درباره تمدید و یا عدم تمدید حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل تصمیم گیری خواهد کرد.

در این ارتباط گفته شده است که بایدن طی ۲۴ ساعت آینده درباره تمدید یا عدم تمدید تاریخ خروج نهایی از افغانستان تصمیم گیری می‌کند.

همچنین گفته شده اگرچه رئیس جمهور آمریکا متمایل به بازبینی برای تاریخ خروج کامل نظامیان این کشور از فرودگاه کابل است، اما مشاوران وی با توجه به دلایل امنیتی، درباره تمدید زمان خروج از فرودگاه کابل به او هشدار داده اند.

پیشتر جو بایدن گفته بود که نیروهای آمریکایی تا زمانی که کلیه شهروندان این کشور از افغانستان خارج نشده اند، در پایتخت این کشور خواهند ماند.

ضرب الاجل رسمی بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پایان ماه جاری یعنی تا کمتر از دو هفته دیگر است. با این حال براساس گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار شهروند آمریکایی در افغانستان گرفتار شده اند.

پیش از این، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر گفته بود: حضور بیشتر نظامیان آمریکایی در افغانستان نه به نفع آنان و نه به نفع ما است و آمریکا این امکانات را در اختیار دارد که بتواند در زمان مقرر از افغانستان خارج شود.

«سهیل شاهین» دیگر سخنگوی طالبان نیز گفته است: تأخیر در خروج نیروهای خارجی و آمریکایی از افغانستان برای آمریکا پیامدهای منفی خواهد داشت.

اظهارات سخنگویان طالبان درباره ضرورت خروج آمریکا از افغانستان در موعد مقرر یعنی ۳۱ ماه اوت حاکی از آنست که این گروه حاضر نیست به هر بهانه احتمالی که کاخ سفید آنرا مطرح کند، این زمان را به تعویق بیاندازد.

بویژه آنکه سهیل شاهین از سخنگویان طالبان درباره پیامدهای نقض ضرب الاجل خروج از افغانستان به دولت آمریکا هشدار داده است.

کد خبر 5287784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha