۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۶

در شهر دوشنبه؛

وزرای خارجه تاجیکستان و پاکستان درباره افغانستان گفتگو کردند

وزرای خارجه تاجیکستان و پاکستان درباره افغانستان گفتگو کردند

وزرای خارجه تاجیکستان و پاکستان امروز در شهر دوشنبه دیدار و درباره افغانستان و اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه اکسپرس تریبیون، «سراج‌الدین مهرالدین» (Sirojiddin Muhriddi) وزیر امور خارجه تاجیکستان امروز با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به دوشنبه سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه تاجیکستان با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: طرفین در جریان این دیدار در مورد توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، بشردوستانه، مشارکت در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای (SCO) بحث و گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه تاجیکستان در این خصوص آمده است: وزرای امور خارجه تاجیکستان و پاکستان همچنین پیرامون وضعیت کنونی افغانستان و تامین امنیت منطقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: آنها همچنین مسئله برگزاری اجلاس شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که روزهای ۱۶ و ۱۷ سپتامبر در شهر دوشنبه برگزار می‌شود را هم مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر 5289540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha