۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷

نخست وزیر فرانسه:

پاریس شاید از فردا قادر به خروج افراد از افغانستان نباشد

پاریس شاید از فردا قادر به خروج افراد از افغانستان نباشد

نخست وزیر فرانسه امروز در مصاحبه ای رادیویی در آستانه ضرب الاجل خروج نیروهای خارجی از افغانستان اعلام کرد: پاریس شاید از فردا قادر به خروج افراد از افغانستان نباشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژان کاستکس» نخست وزیر فرانسه امروز پنجشنبه در مصاحبه با رادیو RTL در آستانه ضرب الاجل خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) اعلام کرد که احتمال داد پاریس از فردا جمعه دیگر قادر به خروج افراد از کابل نباشد.

نخست وزیر فرانسه به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره ای نکرد؛ اما به گفته یک مقام وزارت خارجه فرانسه قرار بود این کشور عملیات تخلیه نیروهای خود را امروز ۴ شهریور به پایان برساند.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه پیشتر طی سخنانی گفت که پاریس از قرار خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در تاریخ ۳۱ آگوست (ماه جاری میلادی) عمیقاً نگران بوده و به نظر فرانسه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیازمند زمان بیشتری است.

از سوی دیگر، «گابریل آتال»، سخنگوی دولت فرانسه روز گذشته اعلام کرد که خروج نیروها و نظامیان فرانسوی در افغانستان با سرعت در حال انجام است.

در این ارتباط سخنگوی کاخ الیزه فرانسه همچنین تاکید کرده با وجود تلاش برای تکمیل خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان، اما این روند طی روزهای آتی تکمیل خواهد شد و حداکثر تلاش است تا پیش از خروج آمریکا از افغانستان، پاریس همه نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

این در حالی است که براساس توافق آمریکا و گروه طالبان، همه نیروهای خارجی و ناتو تا تاریخ ۳۱ آگوست یعنی تا کمتر از ۱۰ روز دیگر می‌بایست از افغانستان خارج شوند.

کد خبر 5289787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha