۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان:

۶۰ طرح کشاورزی همدان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

۶۰ طرح کشاورزی همدان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

همدان _ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: افتتاح ۶۰ طرح در حوزه کشاورزی با اشتغال زایی ۳۳۸ نفر و سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان در همدان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور رضوانی جلال اظهار کرد: در بخش مدیریت آب و خاک ۳۲ طرح شامل قنوات، آبیاری کم فشار و بارانی که این طرح‌ها می‌تواند در صرفه جویی و تأمین آب استان کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه در معاونت تولیدات دام و طیور هفت طرح شامل تولید بوقلمون، گوشت قرمز و گوشت سفید است، تصریح کرد: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی باغ و زراعت ۱۸ طرح که بیشترین این طرح‌ها در حوزه گلخانه بوده است.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه در حوزه صنایع تبدیلی سه طرح در حوزه نگهداری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی افتتاح شدند، عنوان کرد: خوشبختانه در بخش کشاورزی با کمک و تلاش کشاورزان استان و یاری خداوند و بهره برداران باتجربه استان همدان در این شرایط سخت کرونایی و محدودیت‌های ایجاد شده، تحریم‌های ظالمانه، خشکسالی و کاهش بارندگی کشاورزان توانستند موفق شوند و ۲۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که تولید بیشتر از این مقدار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سال زراعی امسال که مهرماه است مقدمات زراعت شامل کود شیمیایی و نهاده‌ها و بذرها و سایر عوامل تولید آماده می‌باشد که با باران رحمت الهی کشت کشاورزان رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه در تولید برخی محصولات مانند گندم باید به صورت استراتژیک انجام شود و خوشبختانه در استان همدان کشت سیب زمینی با حداقل آب تولید می‌شود، تاکید کرد: زمانی در استان همدان برای کشت سیب زمینی در هر هکتار ۱۲ هزار متر مربع آب مصرف می‌شد ولی در حال حاضر در هر هکتار به ۵ الی ۶ هزار مترمربع کاهش پیداکرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سیب زمینی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: روز به روز به راندمان تولید و عملکرد در واحد سطح و الگوی کشت نزدیک می‌شویم که هم تولید هم کاهش زیر سطح داشته باشیم.

کد خبر 5289982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha