۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۳۰

به نقل از یک مقام درمانی افغانستان؛

شمار قربانیان انفجارهای کابل به ۱۰۳ تن افزایش یافت

شمار قربانیان انفجارهای کابل به ۱۰۳ تن افزایش یافت

رسانه ها خبری از مرگ دستکم ۱۰۳ نفر و زخمی شدن ۱۵۰ تن دیگر در اثر انفجارهای تروریستی در نزدیکی فرودگاه بین المللی کابل خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، یک مقام بلندپایه بهداشت و درمان افغانستان در گفتگو با شبکه خبری بی بی سی گفت: «در دو انفجاری که در نزدیکی فرودگاه بین المللی حامد کرزای در پایتخت افغانستان اتفاق افتاد، دستکم ۱۰۳ تن (۹۰ تبعه افغان و ۱۳ نظامی آمریکایی) کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند».

وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) نیز با تأیید وقوع این دو انفجار جداگانه در نزدیکی فرودگاه کابل، از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در این حملات خبر داد. از سوی دیگر، «کنث مک کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که در این دو انفجار، ۱۳ نظامی آمریکا- از جمله ۱۲ تفنگدار دریایی و یک پزشک نیروی دریایی- کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، عصر روز پنجشنبه (۲۶ آگوست / ‏‬ چهارم شهریورماه) دو انفجار مهیب در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد، یکی از آنها - در نزدیکی هتل بارون، که طبق گزارش رسانه‌ها، خارجیان، از جمله شهروندان انگلیسی و آمریکایی در آنجا حضور داشتند. گزارش شده است که اولین انفجار توسط یک عامل انتحاری انجام شد، سپس یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شد.

کد خبر 5290119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      با عرض تسلیت به درگذشتگان این حادثه تروریستی، داعش زمان و مکان نمیشناسد و امیدوارم نیروهای امنیتی کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه ریشه این گروه تروریستی را از بین ببرتد.