۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴

وزیر بهداشت:

سهمیه واکسن خوزستان افزایش می‌یابد/ مردم دنبال نوع واکسن نباشند

سهمیه واکسن خوزستان افزایش می‌یابد/ مردم دنبال نوع واکسن نباشند

اهواز- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در خوزستان برای مهار کرونا احتیاج به یک همراهی همه‌جانبه داریم، گفت: سهمیه واکسن خوزستان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی بعد از ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ما این است که تا دهه فجر امسال همه جمعیت هدف کشور زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.

وی افزود: در سفر امروز از یک حسینیه و چند سالن ورزشی در اهواز که به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده بودند، دیدن کردم که قابل‌تقدیر بود و این امر می‌تواند در کشور یک الگو باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در خوزستان برای مهار کرونا احتیاج به یک همراهی همه‌جانبه داریم، ادامه داد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس مردم در بیمارستان‌ها مشغول کمک‌رسانی بودند اکنون نیز به همان شکل باید کمک‌رسانی انجام شود.

عین اللهی عنوان کرد: کرونا اگرچه دیده نمی‌شود ولی یک بحران است و مردم چون این ویروس را نمی‌بینند، متوجه شرایط نمی‌شوند که ازاین‌رو لازم است که مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه ماسک زدن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم برای کنترل و مهار کرونا واکسیناسیون است؛ بنابراین جامعه هدف باید هرچه سریع‌تر اقدام به تزریق هر نوع واکسنی کنند چرا هم اکنون در دنیا ثابت شده کشورهایی که واکسیناسیون خوبی انجام داده‌اند، میزان مرگ‌ومیر آنها به‌مراتب پایین‌تر آمده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون باید هر چه سریع‌تر انجام شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشد، یادآور شد: در یک سال و نیم اخیر کادر درمان به‌صورت شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی هستند و در مواردی مجبور می‌شوند تا چند روز خانواده خود را نبینند که جای تشکر دارد.

عین اللهی ادامه داد: جامعه پزشکی ما همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند در بحران کرونا در خط مقدم قرار داشته و شب و روز در حال زحمت کشیدن هستند.

وی گفت: واردات واکسن کرونا به کشور سرعت گرفته و به‌طور قطع سهمیه مناسبی برای استان خوزستان در نظر خواهیم گرفت؛ همچنین پیگیر وضعیت مطالبات پزشکان و کادر درمانی خوزستان هستیم.

کد خبر 5290479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha