۶ شهریور ۱۴۰۰، ۴:۵۹

بنا به اعلام یک کمیسیون حقوق بشر؛

قتل عام ۱۵۰ غیرنظامی به دست شبه نظامیان در شمال اتیوپی

قتل عام ۱۵۰ غیرنظامی به دست شبه نظامیان در شمال اتیوپی

کمیسیون حقوق بشر اتیوپی از کشتار دست کم ۱۵۰ غیرنظامی در این کشور به دست شبه نظامیان وابسته به «جبهه آزادسازی تیگرای» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کمیسیون حقوق بشر اتیوپی روز جمعه اعلام کرد که در حمله شبه نظامیان وابسته به «جبهه آزادسازی اورومو- شین» در مجموع ۱۵۰ غیرنظامی در ایالت پرجمعیت اورومیای اتیوپی جان خود را از دست دادند.

این کمیسیون اعلام کرد که در پی این کشتار که مشخصه حمله ها با انگیزه قومی است، ساکنان نواحی مورد تهاجم دست به یک حمله تلافی جویانه زدند که در این درگیری، ۶۰ تن کشته شدند.

گفته می شود که این حمله پس از خروج نیروهای امنیتی اعزامی از این منطقه صورت گرفت.

این دیده بان حقوق بشر اتیوپی اعلام کرد که نیروهای امنیتی باز به این منطقه بازگشتند، اما وضعیت امنیتی در این منطقه همچنان ناپایدار است.

این کمیسیون از دولت اتیوپی خواست تا برای حراست از غیرنظامیان در حملات احتمالی آینده تدابیر امنیتی را در این منطقه افزایش دهند.

ماه گذشته، گروه «اولا- شین» و «جبهه آزادیبخش خلق تیگرای» اعلام کردند که آنها برای مبارزه با دولت «آبیه احمد» - نخست وزیری که در آوریل ۲۰۱۸ به قدرت رسیده است- یک ائتلاف تشکیل می دهند.

گفتنی است، جبهه آزادیبخش خلق تیگرای (TPLF) که از سوی پارلمان اتیوپی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود، در ایالات شمالی اتیوپی دست به حملات پی در پی زده است.

کد خبر 5290668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha