۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

ارتقای بهره وری در فعالیت کانون های مساجد سمنان برنامه ریزی شود

ارتقای بهره وری در فعالیت کانون های مساجد سمنان برنامه ریزی شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه برای ارتقای بهره وری در فعالیت کانون‌های مساجد، باید برنامه‌ریزی شود، گفت: رصد و آسیب شناسی اقدامات، به این مهم کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان سمنان و فعالان حوزه کانون‌های فرهنگی مساجد به میزبانی دفتر خود با اشاره به فعالیت‌های مسجد محور و نقش مهم آنها در ترویج اندیشه دینی، بیان کرد: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد برای جذب جوانان به این مکان‌های مقدس، اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مساجد باید در تراز مساجد انقلاب اسلامی باشد، تاکید کرد: رصد و همچنین آسیب شناسی فعالیت‌ها در کانون فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند سبب ارتقای بهره‌وری در فعالیت کانون‌های مساجد شود که در این زمینه می‌بایست برنامه‌ریزی از سوی مسئولان امر صورت گیرد.

ارتقای بهره وری با حضور جوانان

امام جمعه سمنان با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری در فعالیت کانون‌ها می‌تواند مساجد را در تراز انقلاب اسلامی قرار داده و جوانان را به سمت خانه خدا جذب کند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها با استفاده از ظرفیت جوانان می‌بایست ارتقای کیفی و کمی یابد تا بهره‌وری مورد نظر نمود پیدا کند.

مطیعی با بیان اینکه فعالیت جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امری مهم است و باید برای آن برنامه داشت، تاکید کرد: تأمین سرانه مورد نیاز کانون‌های فرهنگی هنری از سوی نهادهای مرتبط با بودجه و اعتبارات به خصوص دولتمردان انتظار است چرا که این کانون‌ها کارکرد ویژه فرهنگی دارند.

وی با اشاره به مشکلات کانون‌های مساجد استان که بیشتر آنها در زمینه اعتبارات نیز هستند، گفت: نبود سرانه مناسب انگیزه‌های فعالیت را کاهش می‌دهد در نتیجه دولتی‌ها باید به این زمینه دقت نظر داشته باشند.

میزبانی دومین همایش بین‌المللی در سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خطاب به مسئولان دولتی با بیان اینکه برای برقراری مجدد سرانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید تلاش شود، گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات و اقدامات کانون‌های استان، گفت: در استان ۲۶۴ کانون فعالیت دارد که از این تعداد ۱۰۰ باب روستایی و ۱۶۴ کانون شهری محسوب می‌شود و این کانون توانسته‌اند در کنار کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) برای دومین بار، ۸۵ باب کتابخانه مساجد را نیز در سطح استان دایر و مدیریت کنند که اقدامی درخور توجه برای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی است.

وی برگزاری طرح سه شنبه‌های تکریم ویژه مادران دارای دو شهید به بالا در سطح استان سمنان را از برنامه‌های کانون‌های مساجد دانست و گفت: اقدامات ترویجی در زمینه فرهنگ دینی با حضور جوانان از جمله برنامه‌های کانون‌ها است.

کد خبر 5291323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha