۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم:

حفظ مسجد تاریخی امام زین‌ العابدین (ع) در قم دغدغه مردم است

حفظ مسجد تاریخی امام زین‌ العابدین (ع) در قم دغدغه مردم است

قم- مدیرکل میراث‌ فرهنگی قم با اشاره به طرح احداث خیابان شهیدان برقعی و تخریب مسجد امام زین العابدین (ع) گفت: حفظ مسجد تاریخی امام زین‌ العابدین (ع) در قم دغدغه مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ارجمندی گفت: مردم شریف محله سجادیه با امضای طومار و نامه‌های مکرر به طرح تخریب مسجد امام زین‌العابدین (ع) و احداث خیابان شهیدان برقعی در قلب بافت‌تاریخی توسط شهرداری اعتراض و خواستار حفظ مسجد شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: اهالی محله سجادیه، مسجد تاریخی امام زین‌العابدین (ع) را بخشی از هویت انقلابی محل می‌دانند و خواستار حفظ مسجد هستند.

وی با بیان این‌که مسجد امام زین‌العابدین (ع) علاوه بر آن‌که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است در محدوده بافت‌تاریخی نیز قرار دارد و تابع ضوابط اختصاصی بافت تاریخی نیز می‌شود، ادامه داد: احداث این خیابان بدون استعلام و موافقت میراث‌فرهنگی و بر خلاف ضوابط بافت‌تاریخی است.

کد خبر 5291792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • از اهالی محل سجادیه IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 0
      من همسایه مسجدم و ما در جریان این بنر نبودیم. میراث به جای این‌که سنگ منافع خود را به سینه بزند، فکر اهالی محل باشد که به شدت از کش پیدا کردن افتتاح خیابان ناراحتند، لطفا با شهرداری هماهنگ شوید و اینقدر مانع تراشی نکنید.