۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶

مدیرکل تبلیغات گلستان:

مردم اهدای خون را در اولویت برنامه های خود قرار دهند

مردم اهدای خون را در اولویت برنامه های خود قرار دهند

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به نیاز خونی استان، گفت: مردم اهدای خون را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین ظهر یکشنبه در حاشیه شرکت در نذر خون اظهارکرد: این روزها بیماری کرونا موجب شده تا بیمارستان ها و مراکز درمانی بیش از هر زمان به امکانات و زیرساخت ها نیاز داشته باشند که بی شک یکی از نیازهای مهم و اساسی مراکز درمانی در وضعیت کنونی خون و فرآورده های خونی است که مردم باید در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تشکر از زحمات کارکنان انتقال خون در خصوص جذب خیران استان جهت مساعدت در ساخت و تکمیل ساختمان اهدای خون گلستان قول همکاری داد و افزود: همچنین مساجد و حسینیه های استان برای همکاری در امر خداپسندانه اهدای خون آمادگی دارند.

وی با اشاره به اوضاع بحرانی کرونا در کشور و استان، افزود: باید در چنین موقعیتی همچون هشت سال دفاع مقدس در کنار سربازان و مدافعان عرصه سلامت باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این روزها علاوه بر اینکه باید به همه دستورالعمل های بهداشتی که از سوی ستاد ملی و استانی کرونا صادر می شود توجه و عمل کرد، بلکه لازم است در حد توان به کمک حوزه درمان بشتابیم و از هر راهی که شده آنها را در امر مبارزه با ویروس مرگبار تنها نگذاریم.

گرزین اهدای خون را سنت حسنه و در قاموس یک مسلمان دانست و گفت: مردم تا آنجا که می توانند با اهدای خون خود به بیماران کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان هم در این دیدار با اشاره به حیاتی بودن کار انتقال خون و ارائه و تامین خون و فرآورده های نوین گفت: اهداکنندگان خون بزرگترین سرمایه های انتقال خون هستند که با مراجعه و اهدای خون جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی بدون هیچ چشم داشتی را نجات می دهند.

سید صادق بنی عقیل افزود: میانگین مدت زمان اهدای خون به طور متوسط نیم تا یک ساعت است که متاسفانه در انتقال خون استان گلستان به خاطر کمبود فضای فیزیکی مناسب اهداکنندگان برای ایثار خون خود گاهی تا ساعت ها باید در صف انتظار زمان بگذرانند که امیدواریم با همت و همیاری خیران استان و مسئولان پروژه نیمه ساخته مرکز جامع اهدای خون استان گلستان را بتوانیم به مکانی مناسب و در خور شان اهداکنندگان خون استان تبدیل کنیم.

کد خبر 5291904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha