۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱

استاندار سمنان:

۴۵ پروژه دامغان افتتاح شد/ معدن و گردشگری ظرفیت سرمایه گذاری

۴۵ پروژه دامغان افتتاح شد/ معدن و گردشگری ظرفیت سرمایه گذاری

سمنان- استاندار سمنان از افتتاح همزمان ۴۵ پروژه در دامغان خبر داد و گفت: توسعه کشت نوین، ظرفیت گردشگری و معدن از جمله اولویت‌های جذب سرمایه در دامغان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر یکشنبه در ششمین روز از هفته دولت در جلسه‌ای ویدئوکنفرانسی با حضور مسئولان دامغان به میزبانی استانداری با اشاره به افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی در این شهرستان، بیان کرد: وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در شهرستان دامغان یک امتیاز محسوب که می‌تواند به جذب گردشگران داخلی و خارجی و بازدید از این امکان کمک کند.

وی با بیان اینکه وجود بناهای تاریخی و فرهنگی دامغان مورد علاقه بازدیدکنندگان بوده و باید تلاش کرد بهتر از گذشته این آثار تاریخی و فرهنگی به مردم ایران معرفی شود، افزود: در کنار این ظرفیت، وجود معادن غنی در شهرستان به توسعه منطقه کمک می‌کند و باید کوشید از ظرفیت‌های معدنی به خوبی استفاده و بهره برداری کرد.

استاندار سمنان به محصول استراتژیک پسته در دامغان به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت بالقوه در بخش کشاورزی شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: وجود و تولید محصول پسته برای دامغان سرمایه ایجاد کرد و با وجود مشکلات کم آبی در بخش کشاورزی این محصول توانست از تولید خوبی برخوردار باشد همچنین استفاده از آبیاری نوین و احداث استخرهای آب کشاورزی در زمان بارش نزولات آسمانی و ذخیره خوب آب به رشد و توسعه کشاورزی کمک فراوان می‌کند.

آشناگر با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و تخریب به فضای سبز نادرست است لذا به خاطر کسب درآمد از سوی شهرداری‌ها به بهانه احداث بانک به فضای سبز در شهرستان خسارت وارد و آسیب زد، بیان داشت: بخش خصوصی کمک کار رشد و توسعه هر شهرستان است و می‌طلبد از بخش خصوصی دفاع کرد.

به گزارش مهر، ۵۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان پروژه توسط ۱۶ دستگاه اجرایی در دامغان افتتاح شد.

کد خبر 5291955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha