۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

تجمعات باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است

تجمعات باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است

قم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه تجمعات در داخل شهر باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است، گفت: ۲۵ درصد مرگ و میرهای کرونایی قم در روزهای اول بستری رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قدیر پیش از ظهر یکشنبه در جلسه اضطراری کرونا با اشاره به اینکه تجمعات در داخل شهر باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است، گفت: در روز گذشته حدود ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند و بیماران بدحال گسترش یافته است، به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم وضعیت ما نزولی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم فشار اکسیژن را اساسی‌ترین مشکل دانست و ادامه داد: دلیل بستری اغلب افراد در بیمارستان‌ها تزریق نکردن واکسن یا مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است و از این رو از همشهریان تقاضامندیم که همچنان مسائل بهداشتی را رعایت و امر واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی افزود: ۲۵ درصد مرگ و میرهای کرونایی قم در روزهای اول بستری و حدود ۳۰ درصد فوتی‌های کرونایی نیز در روزهای سوم تا پنجم در بیمارستان رقم می‌خورد که نشان دهنده مراجعه دیر هنگام به بیمارستان است.

قدیر تصریح کرد: واکسیناسیون در قم با سرعت در حال انجام است و از میانگین کشوری هم بالاتر هستیم اما هنوز استقبال آنگونه که انتظار داریم انجام نمی‌شود و تمام اینها به دلیل تبلیغات منفی علیه واکسن توسط گروه‌های خاصی است که نباید توجه کرده و در راستای واکسینه کردن جامعه تلاش کنیم.

کد خبر 5292133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      0 0
      آقای قدیر!حرم مطهر را دریابید! دیروز مشرف شدم.به جرات میگم 60 درصد بدون ماسک بودند و فاصله راهم رعایت نکرده بودند. به نگهبان ورودی اعتراض کردم؛گستاخی کرد وگفت:عده ای از پزشکان ماسک را مضر میدانند و اصلا شاید امثال شما(یعنی بنده) عومل شیوع کرونا هستیم که ماسک میزنیم!!!!