۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

مراجعه به موقع به مراکز درمانی کاهش خطر کرونا را به همراه دارد

مراجعه به موقع به مراکز درمانی کاهش خطر کرونا را به همراه دارد

شیراز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مراجعه به موقع به پزشک و مراکز ۱۶ ساعته برای کاهش خطر کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرزاد لطفی که همچنان به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری است، ظهر دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه افزود: کرونا ویروس همچنان در حال گسترش است و با یکه تازی، روزانه قربانیان بیشتری می‌گیرد و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند.

او با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلاء و فوت ناشی از کرونا ویروس افزود: تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس و کاهش خطر جدی این بیماری در صورت ابتلاء، مراجعه به موقع افراد با علائم به پزشک و مراکز ۱۶ ساعته است، بیماران با مراجعه زودهنگام به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا و شناسایی به موقع بیماری، اجرای صحیح قرنطینه خانگی و مراقبت می‌توانند از پیشرفت علائم بیماری در وضعیت بالینی پیشگیری کنند.

دکتر لطفی به ویژه از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تا با مراقبت از خود در برابر این بیماری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در جمع‌ها و مکان‌های شلوغ، مانع از ابتلای خود به این بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از خدمات تیم‌های سلامت در مراکز ۱۶ ساعته استان؛ مراجعه افراد دارای علائم کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا را موجب کاهش حجم مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست.

دکتر لطفی تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به سرایت پذیری بالای سوش های جدید کرونا ویروس، ضرورت دارد بسیجی عمومی برای قطع زنجیره انتقال بیماری و رهایی استان از وضعیت فوق بحرانی کنونی شکل بگیرد.

او با ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس در فارس، خروج از وضعیت فعلی در استان را نیازمند مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم عنوان کرد.

رئیس دانشگاه همچنین وضعیت آمار مبتلایان به کرونا ویروس و جان باختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ را ارزیابی کرد.

کد خبر 5292854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha