۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

شناسایی۵۰۰موقوفه قرآنی درکشور/همه اقشار رابه محافل قرآنی می‌آوریم

شناسایی۵۰۰موقوفه قرآنی درکشور/همه اقشار رابه محافل قرآنی می‌آوریم

اصفهان - معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: ۵۰۰ موقوفه قرآنی در کشور شناسایی شده است که با ساماندهی آنها می‌توان توسعه فعالیت‌های قرآنی را تحقق بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مجیدی مهر ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از روند برگزاری این مسابقات در استان اصفهان که در امامزاده سید محمد خمینی شهر در حال برگزاری است، اظهار داشت: اصفهان همواره قطب تلاوت قرآن بوده است و برگزاری مسابقات در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان در سطح ملی است، ابراز داشت: با توجه به این شرایط می‌توان بار دیگر میزبانی مسابقات ملی و بین المللی را به استان اصفهان واگذار کرد.

شناسایی موقوفات قرآنی در کشور

معاون مسابقات، تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برخی از سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: شناسایی و احیای موقوفات قرآنی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: تاکنون ۵۰۰ موقوفه قرآنی در کشور شناسایی شده است که برخی ساختمان کامل و آماده بهره برداری است، برخی ساختمان نیمه کاره و برخی زمین است که همه آنها را شناسایی و ساماندهی خواهیم کرد.

مجیدی مهر با بیان اینکه با ساماندهی موقوفات قرآنی پایگاه‌های خوبی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و حضور جامعه قرآنی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: از سوی دیگر می‌توان از ظرفیت این مراکز برای ارتقای سطح کیفی مسابقات با استفاده از ابزار آموزش نیز استفاده کرد.

آموزش قرآن به نوجوانان

وی افزود: در حال حاضر نیز آموزش نوجوانان و منتخبان دوره‌های قبلی مسابقات قرآن را در دستور کار داریم تا بتوان در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های قرآنی و تربیت فعالان قرآنی گام برداشت.

معاون مسابقات، تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت همه اقشار در توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستور کار است، ادامه داد: در کنار ثبت‌نام کنندگان در مسابقات قرآن اوقاف، افراد حاضر در کرسی‌های ترتیل و تفسیر قرآن در امامزادگان از دیگر ظرفیت‌های در اختیار سازمان اوقاف است.

وی تصریح کرد: به دنبال امضای تفاهم‌نامه سازمان اوقاف با مؤسسات قرآنی ارتباط تنگاتنگی بین این مؤسسات و امامزادگان ایجاد شده و به نوعی می‌توان گفت این امر اقدامی مهم در زمینه تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی بوده است.

توسعه ارتباط مؤسسات قرآن با اوقاف

مجیدی مهر با بیان اینکه توسعه ارتباط مؤسسات قرآنی با امامزادگان ارتقا یافته اما شیوع کرونا بروز و ظهور آن را تحت تأثیر قرار داده است، ادامه داد: از این پس اقدامات بین بخشی را در کشور مورد توجه داشته‌ایم و این روند را همچنان ادامه خواهیم داد.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: از همه فعالان و علاقمندان در این زمینه دعوت می‌کنیم تا نظرات و ایده‌های خود را با سازمان اوقاف در میان بگذارند.

کد خبر 5293705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha