۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱

محصول پسته ۵٠ درصد باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد

محصول پسته ۵٠ درصد باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد

زاهدان- مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: محصول پسته ۵٠ درصد باغات استان برداشت شد و این برداشت تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهار داشت: افزون بر ١٣هزار و ١٩٠ هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد و از اواخر مرداد سال جاری کار برداشت پسته از سطح ٩ هزار و ٢٣٨ هکتار باغات بارور این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان هستند که در شهرستان‌های زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه و نیمروز کشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا پایان شهریور سال جاری بیش‌از ١٢ هزار تن پسته برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود، بیان کرد: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که می‌توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

وی تصریح کرد: با توجه به قیمت خوب پسته اصلاح، احیا و ساخت باغات جدید این محصول در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد به طوری که از سال گذشته تاکنون افزون بر یکهزار هکتار به سطح باغات پسته استان افزوده شده است.

کد خبر 5294336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha