۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

۸ شهر خوزستان بیمارستان ندارد/ اهواز ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی کم دارد

۸ شهر خوزستان بیمارستان ندارد/ اهواز ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی کم دارد

اهواز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه هشت شهر خوزستان بیمارستان ندارد، گفت: در شهر اهواز دو هزار تخت بیمارستانی کم داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آئین بهره برداری از بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی آیت الله طالقانی اهواز اظهار کرد: این بیمارستان سال‌ها برای بیماران سوانح سوختگی بوده ولی از دو سال و نیم قبل با ساخت یک ساختمان مجهز جدید برای بیمارستان سوانح سوختگی آن را جابه‌جا کردیم و ساختمان فعلی بلااستفاده مانده بود.

وی با اشاره به اینکه در پیک اول تقریباً یک هزار و ۲۰۰ تخت را در اختیار بیماران کرونا قرار دادیم، افزود: در آن پیک به خاطر اینکه بیمارستان‌های یک هزار تخته گلستان و امام اهواز با بیماری کرونا درگیر نشوند و به سایر امورات درمانی بپردازند، این بیمارستان را با ظرفیت ۶۴ تخت خوابی در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه این روزها همزمان با خدمات رسانی به بیماران کرونایی باید خدمات رسانی به بیماران سکته‌های قلبی، مغزی، زایمان‌ها و تصادفات را هم پوشش داد، تصریح کرد: در پیک اول بیمارستان طالقانی با کمک هلال احمر با ظرفیت ۶۴ تخت خوابی فعال شده بود ولی چون پیک دوم و سوم پیک بلندی نبود و اینجا تخت آی سی یو نداشت، نمی‌توانستیم خیلی خدمات رسانی کنیم و برای همین بیماران را به بیمارستان‌های گلستان و امام ارجاع دادیم.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه در پیک چهارم تمام تخت‌های ویژه و عادی با سه هزار بیمار بستری در بخش‌های مختلف تکمیل ظرفیت شده است، گفت: حدود ۱۰ روز قبل جلسه‌ای به دعوت مقامات ارشد استان و سپاه در بهداری رزمی جنوب برگزار و ابتدا مقرر شده تا سالن‌هایی از تربیت بدنی و آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه قرار بگیرد ولی از ظرفیت بیمارستان طالقانی صحبت شد تا با وجود فرمت قدیمی بیمارستانی ولی برای اضافه شدن به زیرساخت‌های بهداشت و درمان در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجهیزاتی مانند لاکر، تخت، مانیتور، ویلچر و برانکارد برای بیمارستان طالقانی مهیا شده و سپاه آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی سیار، اکسیژن ساز، پرستار، نیروی تأسیسات و خدمات را تقبل کرده، هلال احمر انتظامات و علوم پزشکی نیز پزشک را تأمین کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بیشترین مرگ‌ومیر افراد بالای ۶۰ سال افرادی بودند که واکسینه نشده‌اند و از این جامعه سنی تاکنون ۱۰ درصد واکسینه نشده و برای تشویق آنها حتی مراجعه به منازل را در دستور کار قرار دادیم.

ابول نژادیان عنوان کرد: سپاه در بیماریابی، رهگیری و دیگر خدمات پزشکی خدمات خوبی را ارائه کرده و در این بین فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان همکاری خیلی خوبی را با ستاد کرونا استان داشت؛ حتی در یکی از مناطق محروم اتوبوس سیار واکسیناسیون را فعال کرده است.

وی با اشاره به اینکه هشت شهر خوزستان بیمارستان ندارد و اهواز با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است، خبر داد: در بیمارستان قدیمی شفا نیز که به خاطر قدمت ساخت تخلیه شده است، امکان اضافه کردن تخت و تجهیزات برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی وجود دارد؛ ساختمان قدیمی بیمارستان شفا را نیز در صورت همکاری سپاه به ۱۰۰ تخت بیمارستانی تجهیز و به چرخه خدمات رسانی به صورت فوری افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: در شهر اهواز دو هزار تخت کم داریم و شرایط کرونا به ما نشان داد که به محض بروز بحران این چنینی شهر اهواز به عنوان معین سایر شهرستان‌های خوزستان هم امکان خدمات رسانی ندارد؛ حتی برای پذیرش شهرهای اطراف هم ظرفیت اصلاً زیاد نیست و چون خیلی از شهرها فاقد بیمارستان هستند، با کمبود تخت مواجه هستیم.

ابول نژادیان بیان کرد: ماهشهر هم با وجود سه بیمارستان امکان پوشش بیماران را ندارد و بخشی از بیماران شادگان (زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان) به بیمارستان سینا اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، این آئین با حضور سردار روح الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه کشور، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کشور، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، سردار احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

کد خبر 5295255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha