۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵

جوزف بورل:

تماس با دولت آتی افغانستان به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست

تماس با دولت آتی افغانستان به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد: تماس با دولت آتی افغانستان لازم است؛ امابه معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد که تماس با دولت آتی افغانستان برای حمایت از مردم این کشور لازم است؛ اما این به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره اضافه کرد: ما طالبان را بر اساس تعهدش به تشکیل یک دولت فراگیر و عدم میزبانی از تروریست ها مورد قضاوت قرار می دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا موضوع بررسی چگونگی تعامل با دولت جدید افغانستان بحث شد. ما رفتار و عملکرد طالبان را رصد می کنیم تا مشخص شود در آینده چگونه باید با آنها برخورد داشته باشیم.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در نشست غیر رسمی وزرای دفاع این اتحادیه در اسلوونی بار دیگر از لزوم استقلال نظامی قاره سبز سخن گفت.

وی در این باره مدعی شد: گاهی اوقات، آنچه رخ می دهد تجسمی از تاریخ است و به ایجاد دستاوردی بزرگ منجر می شود و من گمان می کنم آنچه در افغانستان رخ می دهد؛ مصداق همین موضوع است.

کد خبر 5295885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha