۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کشت پاییزه در ١۴٠ هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان

کشت پاییزه در ١۴٠ هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان

زاهدان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات کشت پاییزه در سطح ١۴٠ هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان فراهم شده است .

امان اله طوقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کشت پاییزه در استان سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش شدید بارندگی در فصل پاییز امسال و شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه از همه کشاورزان خواست با انجام کشت به موقع محصولات و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات، نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

طوقی تاکید کرد: کلیه مقدمات برای کشت پاییزه شامل تأمین نهادهای تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ١۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان آماده بوده و بزودی کارکشت پاییزه در سیستان وبلوچستان آغاز می‌شود.

وی گفت: برای کمک به کشاورزان، سازمان جهاد کشاورزی از توان کارشناسی و علمی تمامی مجموعه بخش کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مراکز تحقیقاتی، شرکت خدمات حمایتی، بانک کشاورزی و غله وخدمات بازرگانی در کشت پاییزه بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 5297273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha