۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۵

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان‌جنوبی:

پیش ثبت نام زیارت اربعین فعلا متوقف شده است

پیش ثبت نام زیارت اربعین فعلا متوقف شده است

بیرجند- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پیش ثبت نام اربعین که از امروز پانزدهم قرار بود انجام شود بر اساس اعلام ستاد اربعین فعلا متوقف شده است.

ابوالفضل نوفرستی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیش ثبت‌نام زیارت اربعین مانند تمام کشور در خراسان جنوبی که از امروز پانزدهم شهریورماه ساعت ۹ صبح قرار بود آغاز شود بنا بر اعلام ستاد اربعین فعلاً متوقف شده است.

وی بیان کرد: دولت عراق سهمیه سی هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مراسم اربعین و صرفاً تعیین مرز هوایی را اعلام کرده است لذا برای آگاهی از جزییات و شرایط مدنظر کشور عراق و نحوه اعزام زائران ثبت نام فعلاً متوقف شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: افراد علاقمند برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حتماً باید دو دوز واکسن کرونا را زده و بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند.

نوفرستی گفت: همچنین افرادی که بخواهند برای زیارت اعزام شوند باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از اعزام تست pcr منفی را نیز ارائه دهند چرا که در هنگام خروج این تست منفی را از آنان خواهند خواست.

وی در زمینه میزان سهمیه برای اعزام به زیارت در ایام اربعین و یا الزام به اعزام هوایی زائران بیان‌کرد: در مورد میزان سهمیه و یا شیوه اعزام همه چیز تابع ضوابط دو کشور است و هنوز چیزی به صورت رسمی به ما اعلام نشده است.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: در مورد حذف ویزا در سفر اربعین نیز هنوز چیزی قطعی نشده است.

کد خبر 5297918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha