۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

بیمه‌های یزد ۳۵۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کردند

بیمه‌های یزد ۳۵۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کردند

یزد- مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: بیمه‌ها استان یزد از جمله بیمه سلامت از اسفند ۹۸ تا پایان تیرماه سال جاری، ۳۵۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دریجانی، پیش از ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: هر روز بر آمار بیمه شدگان فاقد پوشش بیمه ای در استان یزد افزوده می شود.

وی عنوان کرد: روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ نفر در استان یزد متقاضی بیمه سلامت هستند که ۱۰ تا ۱۵ نفر از این افراد را بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه ای تشکیل می دهند.

دریجانی یادآور شد: از اول اسفندماه سال ۹۸ تا پایان تیرماه سال جاری، بیمه استان یزد از جمله بیمه سلامت، ۳۵۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک ارتباط مردم با بیمه سلامت و فعال شدن این سامانه ها در استان یزد خبر داد.

وی عنوان کرد: سامانه Bimehsalamatiranian.ir سامانه ای است که بیمه شدگان می توانند با ارائه کدملی، سوابق بیمه ای خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: shafaf.ihio.gov.ir نیز سازمانه شفاف سازی و shekayat.ihio.gov.ir نیز سامانه رسیدگی به شکایات مردم هستند.

دریجانی عنوان کرد: بیمه شدگان همچنین می توانند پیشنهادات خود را از طریق سامانه qms.ihio.gov.ir/createsuggestion با مدیران این سازمان در میان بگذارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از سامانه Eservices.ihio.gov.ir/esc به عنوان سامانه خدمات غیرحضوری یاد کرد و گفت: بیمه شدگان با مراجعه به این سایت، می توانند سوابق دارویی خود را نیز مشاهده کنند.

وی با اشاره به فراگیر شدن نسخه های الکترونیک در مطب پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه ها اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد این مراکز در استان یزد از نسخه الکترونیک استفاده می کنند.

کد خبر 5298321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha