۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۴:۰۷

سفیر اسلام آباد در مسکو:

طالبان هیچ مشورتی با پاکستان درباره تشکیل دولت نداشته است

طالبان هیچ مشورتی با پاکستان درباره تشکیل دولت نداشته است

سفیر پاکستان در روسیه اعلام کرده است که طالبان هیچ مشورتی با اسلام آباد درباره دولت جدید در افغانستان نداشته است، هرچند دو طرف همچنان روابط خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «شفقت علی خان»، سفیر پاکستان در روسیه اعلام کرده است که طالبان هیچ مشورتی با اسلام آباد درباره دولت جدید در افغانستان نداشته‌اند، هرچند دو طرف همچنان روابط خود را دنبال می‌کنند.

سفیر پاکستان در روسیه، ضمن تکذیب هرگونه مشورت و رایزنی اسلام آباد با طالبان درباره چگونگی تشکیل دولت در کابل، همزمان افزود که به مانند تهران، مسکو و یا پکن، پاکستان نیز سفارتخانه خود در کابل را فعال نگه داشته است.

به گفته سفیر پاکستان، با وجود روابط در چارچوب دیپلماتیک با طالبان، اما اسلام آباد در موقعیتی نیست که به گروه طالبان بگوید دقیقاً چه کاری باید انجام دهند.

نماینده پاکستان در روسیه همچنین افزود: افغان‌ها شیوه تصمیم گیری خاص خود را دارند، ویژگی‌های فرهنگی خود را دارند و سایر کشورهای جهان می‌بایست به سنت‌ها و روش‌های آنها احترام بگذارند.

علی خان این را نیز افزود که برای پاکستان این مهم است که یک دولت فراگیر در افغانستان وجود داشته باشد تا به افغانستان کمک کند به یک نتیجه صلح آمیز دست یابد.

این سخنان سفیر پاکستان در روسیه در شرایطی مطرح شده که برخی گروه‌های داخلی در افغانستان، اسلام آباد را به ویژه در جریان تحولات پنجشیر به حمایت نظامی مستقیم و پشتیبانی هوایی از گروه طالبان متهم کرده‌اند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات اخیر صورت گرفته در کابل و برخی دیگر از شهرهای افغانستان، معترضان شعارهایی را علیه طالبان و پاکستان سر دادند و با حمل دست نوشته‌هایی خواستار توقف مداخلات پاکستان در افغانستان شدند.

کد خبر 5298752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha